اخبار روز

واریز ماهیانه 2 میلیون و 500 هزار تومان از سوی دولت برای متقاضیان مددکاری اجتماعی و کمیته امداد


به گزارش مانیبان، «علیرضا انجلسی» معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با اعلام جزئیات این خبر گفت: بر اساس بند 2 بند الف تبصره 8 قانون بودجه سال 1403 کل کشور. پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی از فروردین تعیین می شود مستمری ماهیانه مددجویان تحت پوشش باید مستقیماً از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها به حساب مشتریان واریز شود.

وی با بیان اینکه پیش از این حقوق بازنشستگان از سوی سازمان بهزیستی انجام می شد، درباره مستمری سازمان بهزیستی گفت: مستمری امسال سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: با افزایش 30 درصدی مستمری ماهیانه خانوارهای تک نفره (99 هزار و 3720)، خانوارهای 2 نفره (1 میلیون و 419 هزار و 600)، خانوارهای 3 نفره (سال 78 440 خانوارهای چهار نفره (2555280) و خانواده های پنج نفره یا بیشتر (3123120) توماس دریافت خواهند کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر بیش از 3300 مرکز مشاوره دولتی و خصوصی تحت نظارت این سازمان در سراسر کشور خدمات مختلف روانشناسی و پرستاری را به عموم مردم ارائه می کنند.

مدیر کل مرکز نوآوری، علم و فناوری گفت: دانش آموزان ایرانی بین 7 تا 17 سال می توانند در برنامه های نوآوری، علم و فناوری شرکت کنند و در زمینه هوشمندسازی بیمارستانی نظام سلامت مهارت های لازم را کسب کنند.

رامبد دانش پژوه مدیرکل مرکز نوآوری، علم و فناوری در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، افزود: این مرکز وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پیشرو در توسعه علمی است. مبتکران مفاهیم و تحقیقات بنیادی در زمینه، برنامه نویسی، رباتیک، هوش مصنوعی و ترویج پژوهش در علوم کاربردی و فناوری و توسعه هستند و با کسب مهارت های لازم، دانشجویان می توانند محتوا تولید کنند و روی پروژه های هوشمند کار کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر بیش از 3300 مرکز مشاوره دولتی و خصوصی تحت نظارت این سازمان در سراسر کشور انواع خدمات روانشناسی و مشاوره را به عموم مردم ارائه می کنند.

علی محمد قدری همزمان با ششم اردیبهشت ماه وی در بخشی از پیام خود به مناسبت روز جهانی روانشناس افزود: این سازمان با ایجاد مراکز مشاوره دولتی و غیردولتی فرصت پاسخگویی به نیازهای مردم، ارتقای سلامت روان و رفع مشکلات روانی را فراهم کرده است. ادامه مطلب را اینجا بخوانید.

یکی وی از شبکه های مرتبط با کمپین معلولان گفت: در هفته گذشته مبالغی از 764 هزار تومان تا 2 میلیون و 400 هزار تومان و 280 هزار تومان برای مددجویان مختلف واریز شد که گمان می رفت این واریزی ها نیز تکرار شود. برای مشتریان دیگر

برخی از فعالان حقوق معلولان معتقدند ضوابط توزیع این اعتبارات نامشخص است و به نظر می رسد مددکاری اجتماعی بدون اطلاع قبلی و بدون عنوان این مبالغ را بین برخی از متقاضیان توزیع کرده است.

علاوه بر این، فعالان حقوق معلولان ادعا می کنند که به نظر می رسد بزیستی قصد دارد مابه التفاوت هزینه پرستاری را پرداخت کند. اردیبهشت ماه در سال گذشته نیز در شمارش افراد دارای معلولیت و مراکز مرتبط لحاظ نشده است.

آنچه جلب توجه می کند نبود مسئول بهزیستی و عدم شفافیت در توزیع اعتبارات است.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: مستمری 1403 نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته و این افزایش با مستمری است. فروردین ماه پرداخت می شود.

وجیهه محمدی فلاح در جمع خبرنگاران گفت: تعداد مشمولان حق پرستاری خانواده محور در البرز از 600 نفر به یک هزار و 952 نفر در سال گذشته افزایش یافت.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر هر فردی که تحت مراقبت پرستاری قرار می گیرد دو میلیون و صد هزار تومان دریافت می کند.

وی همچنین از افزایش تعداد مستمری بگیران تحت پوشش اجتماعی از 19 هزار نفر به 25 هزار نفر خبر داد و گفت: در سال 1402 برای اولین بار همه افراد پس از نوبت وارد چرخه بازنشستگی شدند.

وی افزود: مستمری 1403 نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است و این افزایش با مستمری است. فروردین ماه پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: اعتبارات خرید تجهیزات توانبخشی از جمله ویلچر، سمعک، واکر، سرویس بهداشتی، عصا و ساعت نابینایان در سال گذشته 10 میلیارد تومان افزایش یافته است که نشان دهنده 100 است. درصد افزایش نسبت به سال قبل.

محمدی فلاح تصریح کرد: همچنین برای اولین بار عرضه ویلچر کربنی موسوم به ویلچر فوق سبک توسط شرکت های دانش بنیان برای افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی و ضایعات نخاعی به عنوان قهرمانان ورزشی، دانش آموزان و معلولان فعال در جامعه.

وی گفت: تعداد این ویلچرها 20 عدد بوده که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و صد میلیون تومان تهیه شده است.

معاون مدیریت منابع و توسعه سازمان بهزیستی کشور از پرداخت مستمری مشمولان کمک های اجتماعی توسط سازمان متمرکز کننده یارانه ها خبر داد.

علیرضا انجلسی در این خصوص اظهار داشت: مستمری امسال مشمولان سازمان های بهزیستی نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

وی در تشریح پرداخت سرانه مستمری گفت: بنابراین خانوارهای یک نفره ماهانه یک میلیون تومان، خانوارهای دو نفره یک میلیون و 420 هزار تومان، سه نفره دو میلیون تومان، خانوارهای چهار نفره دو میلیون و پنج نفر پرداخت می کنند. صد و پنجاه هزار تومان و خانواده های پنج سال به بالا سه میلیون تومان و 150 هزار تومان دریافت می کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور درباره لحظه واریز مستمری نیز توضیح داد: طبق بند 2 بند الف تبصره 8 قانون بودجه سال 1403 کل کشور در خصوص پرداخت درآمد مستقیم به تعیین ذی نفع نهایی از فروردین ماهانه مستمری مددجویان تحت پوشش باید مستقیماً از طریق سازمان یارانه خاص به حساب مددجویان واریز شود، این در حالی است که این اقدام قبل و طی چند سال گذشته توسط سازمان بهزیستی انجام شده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا