اخبار روز

واریز علی الحساب جدید از امروز به حساب بازنشستگان کشوری


به گزارش مانیبان، بیش از یک میلیون و 730 هزار بازنشسته و شاغل تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند که این صندوق در دو روز پایانی ماه حقوق این بازنشستگان را پرداخت می کند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: ثبت نام وام ها 6 مرحله دارد که مرحله اول آن به پایان رسیده و طی سال جاری ثبت نام 5 مرحله دیگر انجام می شود.

تقیانی گفت: تمامی بازنشستگانی که در 2 سال گذشته وام گرفته اند و وام آنها پرداخت شده است می توانند از این وام جدید بهره مند شوند.

با اتمام مرحله اول ثبت نام وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان و واریز آن در مرداد ماه سال جاری، بازنشستگان متقاضی می توانند برای ثبت نام مرحله دوم در سایت کانون های بازنشستگی ثبت نام کنند.

سازمان تامین اجتماعی یکی یکی از تسهیلاتی که به بازنشستگان خود می دهد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه است که به گفته احمد اسفندیاری; معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی طی چند سال گذشته این سازمان بر اساس برنامه ریزی مدون وام قرض الحسنه مستمری بگیران خود را بازپرداخت کرده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان تامین اجتماعی در خصوص نحوه ثبت نام برای دریافت وام مذکور گفت: مستمری بگیران از استان ها و شهرستان های مختلف می توانند با مراجعه به سایت کانون مستمری بگیران نسبت به دریافت وام 30 میلیون تومانی اقدام کنند.

وام 30 میلیون تومانی مستمری بگیران تامین اجتماعی پس از 14 مردادماه به حساب بازنشستگان واریز می شود. ثبت نام این وام بدون نیاز به پیگیری از طریق مراکز بازنشستگی یا پنجره های دولتی انجام می شود و در صورت تایید درخواست، وضعیت از طریق پیامک از سازمان تامین اجتماعی اطلاع رسانی می شود.

مدیر کل تامین اجتماعی از صدور احکام جدید مستمری بگیران بر اساس تناسب حقوق خبر داد.

میزان جدید حقوق بازنشستگان.

میرهاشم موسوی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دولت دغدغه معیشت بازنشستگان را داشت و با تصویب مجلس و بر اساس قانون برنامه هفتم و مصوبات برنامه سالانه، تناسب را بر معیشت بازنشستگان گذاشت. دستور کار ارتقای حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران

وی تصریح کرد: در ماه های اخیر دولت مصوب کرد برای هر بازنشسته سه میلیون تومان پرداخت شود، بنابراین ماهیانه یک میلیون تومان به مستمری بگیران پرداخت می شود تا بتوانند از این مبلغ استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی گفت: مشارکت در این مبلغ مهم برای ما سخت بود اما سعی کردیم در یک هفته این منابع را تحویل دهیم و سه میلیون تومان به حساب مستمری بگیران واریز کنیم.

موسوی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا احکام جدیدی برای مستمری بگیران بر اساس تناسب صادر کنیم تا بر اساس آن پرداخت ها انجام شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: تناسب حقوق مستمری بگیران طبق قانون انجام خواهد شد و به تمامی تعهدات خود به شدت عمل خواهیم کرد.

موسوی افزود: هر زمان که منابع مالی پیدا کردیم با اولویت پرداخت حقوق بازنشستگان و افزایش مستمری جامعه هدف این کار را انجام دادیم تا متناسب با تورم افزایش قدرت خرید داشته باشند.

وی بیان کرد: به هیچ وجه این پرداخت ها خارج از ضوابط و وظایف قانونی به سازمان ارائه نمی شود و افرادی که از این پرداخت ها ناراحت می شوند، بهتر است آب سرد بنوشند تا آرامش پیدا کنند.

موسوی در ادامه یادآور شد: دولت به معنای واقعی خدمتگزار مردم است و این یک شعار نیست، بلکه آنچه مردم در عمل شاهد آن هستند و امکان اجرای این شرایط حمایتی از بازنشستگان و مستمری بگیران وجود دارد. راه های مختلف. “.

وی تصریح کرد: همچنین در حال انجام رایزنی با مراکز عالی بازنشستگی برای اجرای قانونی تناسب با صدور احکام جدید هستیم.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا