اخبار روز

واریز سومین سود سهام عدالت 906 هزار تومانی در ساعات پایانی روز شنبه


به گزارش مانیبان به نقل از ایسنا، مرحله سوم سود سهام مربوط به عملکرد مالی شرکت ها در سال 1401 بود که به دلیل عدم موفقیت 8 شرکت در مرحله دوم پرداخت سود سال گذشته، در خرداد در سال 1403 پرداخت می شود.

در زمان واریز مرحله دوم سود سهام در اسفند 1402 مشخص شد که 8 شرکت عملکرد مالی سال 1401 را محاسبه نکرده و سود سهام خود را قبل از موعد مقرر واریز کرده اند. این موضوع تخلف محسوب می شود و سازمان بورس نیز اعلام کرده است که با این شرکت ها برخورد خواهد کرد.

دلایل کاهش سود مرحله دوم.

سود حاصل از مرحله دوم اقدامات حقوقی که در پایان سال گذشته به سهامداران پرداخت شد به سه دلیل کمتر از سپرده فاز اول در آذرماه بود:

فروش سهام از طریق کارگزاری به درخواست متقاضیان در سال گذشته. یکی یکی از دلایل اصلی کاهش سود مرحله دوم بود. تفاوت پرتفوی سهام مردم نیز از دیگر دلایل این امر است و عدم پرداخت سود توسط 8 شرکت باعث کاهش سود شد.

سازمان بورس هنوز میزان دقیق سود مرحله سوم یا تاریخ دقیق سپرده گذاری آن را اعلام نکرده است. در ماه مارس، صاحبان سبد سهام عدالت از مزایای زیر برخوردار شدند:

سبد 452 هزار تومانی: 409 هزار تومان

سبد 492 هزار تومانی: 446 هزار تومان

سبد 532 هزار تومانی: 482 هزار تومان

سبد یک میلیون تومانی: 906 هزار تومان

سهامداران چه باید بکنند؟

سهامدارانی که در سال گذشته تقاضای فروش سهام خود را نداشته اند و در میزان سود دریافتی مغایرتی مشاهده می کنند می توانند از طریق سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و جامعه تسویه وجوه پیگیری کنند. آنها باید در نظر داشته باشند که پرداخت سود سهام به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می شود. همچنین مرکز تماس 1569 شرکت سپرده گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در آخر اینکه برای دریافت سود سهام به جایی نروید و مراقب کلاهبرداری ها باشید.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا