اخبار روز

واریز خودرو برای برخی شرکت های خودروسازی صحیح نیست.


به گزارش پی ام آپ به نقل از ایسنا، اخیرا گزارشی تصویری خبری مبنی بر انبار محصولات یکی از خودروسازان در پارکینگ این شرکت منتشر کرده است. ابتدا بحث استاندارد خودروها مطرح شد که این خودروها منتظر ارائه استاندارد از سوی سازمان ملی استاندارد ایران هستند اما در ادامه با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد در پارکینگ خودروسازان نیز تکذیب شد. موضوع استاندارد و اعلام شد که تمامی خودروها مجوز استاندارد دریافت کرده اند.

در پی این موضوع (قبل از حضور رئیس سازمان استاندارد در پارکینگ)، این شرکت خودروسازی با تکذیب موضوع ودیعه خودرو به امید افزایش قیمت، اعلام کرد: مراحل شماره گذاری و تحویل خودرو در پارکینگ ها در جریان است. برخلاف ادعاهای واهی مبنی بر توقف خودروها در پارکینگ ها به دلیل افزایش قیمت، در ماه های اخیر با وجود شرایط سخت عرضه و تولید، میانگین تولید روزانه همچنان بیش از 2000 دستگاه خودرو بوده و این شرکت همواره به دنبال افزایش عرضه و تحقق بخشیدن به الزامات است. تعهدات به مشتریان

مدیرعامل این گروه خودروسازی باز هم دیروز (دوشنبه) از آغاز تحویل نزدیک به 20 هزار خودرو از امروز خبر داد و اظهار داشت: 19 هزار و 700 خودرو در پارکینگ این شرکت موجود است که فاکتورها و پرداختی های آنها از مردم دریافت شده است و در واقع. متعلق به مردمی است که تولدشان آغاز می شود.

وی تاکید کرد: بنابراین این ذهنیت مبنی بر عدم تحویل خودرو به مشتریان تا زمانی که افزایش قیمت رخ ندهد، با توجه به اینکه خودروها فاکتور شده و پول آنها دریافت شده است، هرگونه افزایش قیمتی روی این 19 هزار و 700 خودرو تاثیری نخواهد داشت.

مدیرعامل این خودروساز ادامه داد: به دلیل اینکه باید 1.5 درصد به گروهی پرداخت کنیم و بر اساس ماده 10 قانون ارگانیک برای دریافت مجوز شماره گذاری اقدام کنیم، مشکلی پیش آمد که با پیگیری ها حل شد و امروز این 19 هزار و 700 خودرو به به مردم تحویل داده شود.

وی خاطرنشان کرد: اما بخشی دیگر از حدود 13 هزار خودرو به دلایل مختلف قابل عرضه نیست که عمده آن قیمت آنهاست و در این زمینه مستندات به شورای رقابت ارسال و مشخصات نیز تنظیم شده است. توسط سازمان حمایت کننده به شورای رقابت ابلاغ شد. به همین دلیل اکنون منتظر تایید شورای رقابت برای تعیین قیمت این خودروها هستیم.

در پی این مسائل و (به عقیده وزارت صمت) «پس از انتشار اخبار غیر موثق درباره انبارهای خودرو توسط شرکت های خودروسازی»، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز برای تنویر افکار عمومی واکنش نشان داد و اعلام کرد: بررسی اخبار منتشر شده توسط خودروسازان توسط Auto Depot صحت ندارد.

بر اساس بیانیه این سازمان، در حالی که بررسی های جامعی بر اساس آمار ارائه شده از سوی خودروسازان انجام می شود، گزارشی از وضعیت موجودی انبارهای این شرکت ها اعلام شده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط خودروساز مذکور، در حال حاضر تعداد 31000 دستگاه خودروی تولیدی دارای 85 استاندارد فاز 2 می باشد که با توجه به تعاریف شورای رقابت و همچنین نیاز به طی مراحل مربوط به اخذ مجوز استاندارد ( TA) به بازار عرضه شود و مراحل قیمت گذاری آن در روند اجرای شورای رقابت طی شود.

30 هزار و 711 دستگاه از این خودروها به نام مشتریان فاکتور شده و مراحل شماره گذاری و ارسال به نمایندگی های سراسر کشور را طی می کنند.

همچنین 17 هزار و 373 دستگاه خودرو در سایر شرکت های خودروسازی کشور وجود دارد که از این تعداد 4 هزار و 499 دستگاه فاکتور شده و فاقد پلاک هستند و با شماره گذاری به مشتریان تحویل داده می شود.

23716 خودرو در انتظار صدور پروانه استاندارد و آماده فروش و فاکتور به مشتریان هستند که از این تعداد 38157 خودرو نیسان و 5175 خودرو کوئیک است.

3177 خودروی سال در انتظار اعلام نظر سازمان ملی استاندارد هستند. 3715 دستگاه به دلیل کمبود قطعات در مرحله تکمیل هستند و پس از تکمیل وارد مراحل فروش می شوند.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا