اخبار روز سینما جهان

وارنر برادرز ۱۰۰۰ کارمند را اخراج می‌کند/ ادامه موج کاهش‌ها

گزارش کردن دور جدیدی از اخراج‌ها به شرکت برادران وارنر دیسکاوری رسیده است، اگرچه تعداد کارمندانی که تحت تأثیر این موج قرار گرفته‌اند کمتر از کاهش‌های عظیم در دوران دیوید زاسلاو در سال گذشته است.

گفته می شود در اقدام جدید کاهش هزینه ها در این شرکت، بخش های مالی، بازرگانی، تولید و استریمر مکس نزدیک به 1000 کارمند خود را از دست خواهند داد. این منبع داخلی گفته است که اکثر اخراج ها در بخش مالی و اداری انجام می شود و در مجموع کمتر از 10 نفر از کارکنان مکس اخراج خواهند شد.

کارمندانی که قرار است اخراج شوند هنوز از این تصمیم مطلع نشده اند.

این حرکت جدیدترین حرکت به سمت کوچک سازی شرکت برادران وارنر دیسکاوری است. در ماه‌های پس از تعطیلی آوریل 2022، زمانی که WarnerMedia و Discovery برای ایجاد شرکت جدید ادغام شدند، هزاران کارمند اخراج شدند. اخراج ها به طور پراکنده در طول سال 2023 ادامه یافت و در میان فصل سخت در کسب و کار استریم هالیوود و همچنین اعتصابات انجمن نویسندگان و بازیگران، که به ویژه بر HBO و مکس تأثیر گذاشت، افزایش یافت.

سرویس استریم جدید این شرکت که اکنون ترکیبی از مکس و اچ‌بی‌او است، در بهار سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد و با تغییر در استراتژی استریم، این شرکت چندین سری اصلی مکس از جمله «پنگوئن» از دی سی را در دست ساخت دارد. پیش درآمد فیلم پرفروش “Welcome to Door” و اقتباس تلویزیونی “هری پاتر” شبکه HBO است.

در همان زمان اعلام شد که شرکت Fox Entertainment حدود 30 نفر و CNN حدود 100 نفر را اخراج خواهند کرد.

اخیرا موج بزرگی از اخراج شرکت‌های مختلف در صنعت سرگرمی به راه افتاده است و در ابتدای سال جدید، بخش Ginimag مایکروسافت 1900 نفر را اخراج کرد، گروه موسیقی یونیورسال صدها نفر را اخراج کرد، گوگل و آمازون هر کدام صدها کارمند را اخراج کردند. .

شرکت “وارنر مدیا” حدود 800 کارمند استودیوی فیلمسازی برادران وارنر و شبکه HBO را در جریان شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن تعدیل کرده بود.

۲۴۵۲۲۰

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا