اخبار روز

واردات خودروهای فرسوده از 2 هفته آینده آغاز می شود


به گزارش پی ام آپ، لطف الله سیاهکلی در نشست خبری روز خبرنگار با اصحاب رسانه استان قزوین که در سالن اجتماعات باغستان برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص علت اجرایی نشدن این طرح. واردات خودروهای خارجی زیر 5 سال بهره برداری تصریح کرد: اجرای این طرح از حدود 2 هفته آینده روند اجرایی جدی خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه در واردات خودروهای فرسوده خارجی محدودیتی در حجم موتور نداریم و همچنین محدودیتی در میزان واردات این خودروها توسط اشخاص حقیقی و حقوقی نداریم. خوشبختانه در بحث واردات خودروهای فرسوده از شر مافیای خودرو خلاص شدیم وگرنه واردات خودروهای کمتر از 5 سال کارکرد انجام نمی شد.

سیاهکلی با انتقاد از نقش مافیای خودرو در ساخت خودروهای چینی از جمله گران شدن دیگنیتی، گفت: متاسفانه وزیر قبلی صمت با عرضه خودرو به بورس، قیمت دیگنیتی را از 750 افزایش داد. میلیون تا 2.5 میلیارد تومان و وقتی از مدیر شرکت سازنده علت جهش عجیب را جویا شدیم، قیمت این خودرو را جویا شدیم، او به ما گفت چون مردم آن را می خرند، آن را به این قیمت می فروشم.

وی با اشاره به تصویب قانون ساماندهی بازار خودرو (واردات خودرو) ادامه داد: با این قانون ورود تریلر و تراکتور تریلر باز شد و مشکل 15 هزار نفر برای نوسازی تریلی تراکتور شد. حل کرد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم موضوع اعطای خودروهای فیدلیتی و لاماری به نمایندگان مجلس را تکذیب کرد و گفت: نمایندگان از جمله من نه خیر. دریافت این خودروها همچنین در جایی گفته شد که سیاهکلی یک خودروی شاسی بلند خریده و اگر من خودرویی بخرم و وزیر سابق را استیضاح کنم، بنده سوپرمن هستم.

سیاهکالی با بیان اینکه هیچ مجتهد و مرجع تقلیدی واردات خودرو را منع نکرده است، گفت: کی گفته جوانان ما جوانی خود را با آن بگذرانند. پراید خرج کردن؟ آیا سوار شدن با بنز و تویوتا ممنوع است؟ مردم سال‌هاست که تلاش می‌کنند موضوع اشتباه جلوگیری از واردات خودرو را به نهادهای تصمیم‌گیری دولت و تشکیلات القا کنند. کار اوباش این است که کار نادرستی را در ذهن مسئولان درست قرار دهند تا سیستم را ناکارآمد کنند.

قوه مقننه باید تخصصی باشد.

عضو کمیسیون صنعت مجلس در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه مشکل مجلس ما تخصصی نبودن است، گفت: اگر قرار است مجلس قانونگذار باشد باید مجلس تخصصی داشته باشیم و در حال حاضر بیشتر قدرت مجلس به کارهای سیاسی مانند انتخابات یا استیضاح و بازجویی وزرا اختصاص دارد.

سیاهکلی درباره اقدامات مجلس یازدهم در زمینه کنترل تورم گفت: مجلس امسال قانون بودجه را به گونه ای تنظیم کرده است که درآمدها افزایش پیدا کند و در نتیجه شکاف بین درآمد و هزینه کاهش یابد و عدم تعادل بودجه کاهش یابد. به پایین ترین سطح کاهش می یابد.

وی علت تورم بالای کنونی را عدم تعادل بانک ها، کاهش ارزش ارز و فروش ارز به قیمت های غیرعادی دانست و افزود: ریشه تورم لجام گسیخته در کشور ما سیاست پولی مرکزی است. من و بانک 2 سال است که موضوع تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را مطرح می کنم، هنوز انجام نشده است و باید سیاست های مالی و پولی بانک مرکزی به طور جدی وارد شود.

ریشه اصلی مشکلات کشور نظام بانکی و بیمه است

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه ریشه اصلی مشکلات کشور نظام بانکی و بیمه ای است، گفت: معتقدم اگر بانک ها و نظام بیمه ای ما اصلاح شود 70 درصد مشکلات کشور و مردم حل می شود.

سیاهکلی ادامه داد: در تمام دنیا تولید بین 2 تا 10 درصد سود دارد، بنابراین بانک های ما 23 درصد سود بانکی به مشتریان خود می پردازند و هرگز توضیح نمی دهند که این میزان سود را از کجا می آورند.

وی درباره وضعیت باشگاه شمسآذر و خطر کسر 15 امتیاز از این تیم گفت: متأسفانه باشگاه شمس آذر با جذب بازیکنی که مشکل سربازی داشت اشتباه کردند و تیم های مقابل هم می گویند این باشگاه بازی کرده است. 5 بازی با بازیکنی که سرباز غایب بود. در اینجا شما باید به قوانین احترام بگذارید و متعصب نباشید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره نظر خود درباره برکناری وزیر کشور نیز گفت: من مخالف عزل وزیر کشور بودم و هستم و هرگز سند عزل را امضا نکردم.

سیاه کولی درباره نامه معاون سیاسی وزیر کشور درباره رفتار مدیران دولت با نمایندگان در سال قبل از انتخابات تصریح کرد: محتوای نامه معاون سیاسی وزیر کشور صحیح است اما ادبیات و نوع نگارش اشتباه است. به عنوان مثال در این نامه از استانداران خواسته شده در «سفرهای بی اثر» نمایندگان را همراهی نکنند و مشخص نیست معاون وزیر کشور از کجا می داند این سفرها بی نتیجه است.

وی افزود: اما با ورود وزیر کشور 8 بند این نامه اصلاح شد و تعصبات نادرست منتسب به نمایندگان در این نامه برطرف شد.

سیاهکلی درباره عملکرد شهردار قزوین نیز گفت: من از ابتدا از شهردار قزوین، آقای صباغی دفاع کردم و ایشان را مدیری توانمند می دانم، اما متأسفانه از ایشان تقدیر نمی شود، مدیران بزرگی بگیریم، طبیعی است که همه می توانند باشند. مرتکب اشتباه شد، اما باید نتیجه را دید و از این نظر من دیدم که کارهای بزرگی انجام شده است.

وی ادامه داد: در خصوص بافت فرسوده و همچنین پروژه های عمرانی و پروژه های مربوط به زیرساخت های فرهنگی مانند تئاتر شهر اتفاقات بزرگی در شهرداری قزوین افتاده و اقدامات خوبی انجام شده است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا