وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که خرید برنج از سه استان شمالی کشور آغاز شده است و خط اعتباری مورد نیاز برای این خرید توسط بانک مرکزی تامین شده است.

به نقل از شمانیوز به گزارش پی ام آپ، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی که در دومین روز از سفر استانی خود به استان مازندران سفر کرده بود در دیدار با آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: شمال کشور محصولات اصلی و اساسی تولید می کند که استان کند و مازندران در 14 محصول رتبه اول را دارند.

وی افزود: مازندران مرکبات کشور را تامین می کند و با صادرات این محصولات ارزآوری خوبی برای کشور به همراه دارد.

نیکبخت تصریح کرد: محصولاتی مانند گندم، برنج، پنبه، چای، مرکبات و آبزیان در مازندران تولید و به سراسر کشور ارسال می شود.

وی افزود: مازندران در تولید گوشت مرغ در کشور جایگاه برجسته ای را به خود اختصاص داده و نیاز سایر استان ها را پوشش می دهد و در تولید، سرمایه گذاری و اشتغال جایگاه ویژه ای دارد.

این مقام ارشد وزارتخانه با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما حمایت از تولید داخلی و تولیدکنندگان داخلی است، گفت: اگر می خواهیم بازار را تنظیم کنیم و امنیت غذایی 85 میلیون ایرانی را تامین کنیم باید از تولید داخل حمایت کنیم.

تولید محصولات کشاورزی در شمال کشور! /نقش استان مازندران در تولید برنج چیست!

وی ادامه داد: هدف از تصویب و ابلاغ قانون افزایش بهره وری نیز حمایت از تولید ملی است.

نیکبخت با اشاره به اقدامات زیربنایی آب و خاک گفت: بخشی از هزینه های پروژه های آب و خاک از منابع وزارت کشور تامین می شود.

وی در خصوص تولید و خرید گندم گفت: خرید تضمینی گندم از مرز 6 میلیون تن گذشت، 90 میلیارد تومان گندم خریداری شده و تاکنون 55 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت کرده ایم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تا پایان هفته آینده یک میلیارد تومان دیگر از طریق نفت وضات تامین و پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: قیمت 15 هزار تومان برای خرید گندم اعلام شده و ملاک خرید آن قیمت خواهد بود.

نیکبخت در خصوص خرید برنج از سه استان شمالی کشور گفت: خط اعتباری از سوی بانک مرکزی تامین شد و خرید برنج از سه استان شمالی کشور آغاز شد. واردات برنج منوط به خرید برنج از تولیدکننده ملی خواهد بود.

به گزارش پی ام آپ، وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه با حضور در گلزار شهدای بهشار به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

بازدید از کارخانه شالیکوبی در شهرهای ساری و میاندورود و تشکیل جلسه با استاندار، نمایندگان شورای اسلامی، تشکل ها و فعالان حوزه کشاورزی در اتاق استانداری مازندران از دیگر برنامه های آقای نیکبخت به استان است.

وزیر جهاد کشاورزی از پایانه صادرات محصولات کشاورزی رومک در خویبر و اسکله صیادی بابلسر بازدید می کند.

نیکبخت در پایان سفر یک روزه خود به مازندران با تشکل های حوزه کشاورزی غرب مازندران گفت وگو می کند و سپس مازندران را به مقصد گیلان ترک می کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *