اخبار روز

واردات آیفون 12 و 13 منعی ندارد

پیگیری های ایسنا از سازمان توسعه تجارت نشان می دهد که ممنوعیت واردات آیفون همچنان برای مدل های آیفون 14 به بالا اعمال می شود و هیچ تغییری در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، تصویب نامه هیات وزیران در خصوص “تعیین اصلاحات تعرفه ای (372 ردیف) شامل کاهش و افزایش سود بازرگانی، تفکیک، ایجاد، حذف و اصلاح شرح تعرفه و محتوا” اخیراً ابلاغ شد. منتشر شده “یادداشت برخی از فصول کتاب مقررات صادرات و واردات” بر این اساس است که با توجه به ممنوعیت واردات گوشی های هوشمند با برند اپل، در صورت رفع ممنوعیت توسط مراجع ذیربط در آینده، سود تجاری آن خواهد بود. 96 درصد خواهد بود.

پس از انتشار این تصویب نامه، گمرک ایران طی نامه ای واردات گوشی های هوشمند برند اپل را ممنوع و در صورت رفع ممنوعیت واردات از سوی مراجع ذیربط، سود بازرگانی آن 96 درصد تعیین شد.

با این حال، هر دو نامه حاوی ابهاماتی بود. ممنوعیت برند اپل هنوز به طور کامل برداشته نشده است و آیفون های 12 و 13 و همچنین مدل های قبلی به کشور وارد شده اند. اما با توجه به این دو اطلاعیه جدید، مشخص نیست که آیا واردات آیفون به طور کامل در کشور ممنوع شده است؟ در مورد تعیین تعرفه 96 درصدی هم سوال بود. آیا این تعرفه برای همه مدل های آیفون (در زمان رفع ممنوعیت) اعمال می شود یا فقط برای آیفون 14 به بالا؟

پیگیری های ایسنا از سازمان توسعه تجارت نشان می دهد ممنوعیت واردات ذکر شده در این نامه ها مربوط به مدل های 14 به بالا است و ممنوعیت جدیدی برای واردات آیفون به کشور اعمال نشده است.

این در حالی است که سازمان توسعه تجارت به ایسنا گفته است که سود معاملاتی برای تمامی مدل های آیفون 96 درصد است.

لازم به ذکر است از ابتدای پاییز 1401 واردات آیفون 14 به بالا به صورت تجاری و مسافربری به کشور ممنوع شد. این تصمیم باعث شد تا قیمت آیفون 13 به دلیل ثبت نام و گارانتی گرانتر از آیفون 14 و 15 باشد و اکنون برخی از افراد ترجیح می دهند از آخرین فناوری های موجود با پول کمتر استفاده کنند و در عین حال یک تلفن همراه ارزان قیمت تهیه کنند. کارت خود را فعال کنید، با یک تلفن همراه ارزان قیمت با آخرین مدل آیفون به اینترنت متصل شوید و کار خود را انجام دهید.

مدتی بعد سخنگوی ستاد قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که بعید است تصمیم ممنوعیت واردات آیفون 14 به بالا تغییر کند و واردات، استفاده، استفاده و فروش این تلفن همراه ممنوع نخواهد بود. همچنین بر اساس ابلاغیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از هفته دوم مهر جمع آوری آیفون های قاچاق از 14 و 15 ماه آغاز شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا