اخبار روز سینما جهان

هیچ کس تام کروز را نمی‌خواست / دنیل دی لوئیس باید تمام طول فیلم در تابوت می‌خوابید!

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، نیل جردن، کارگردان و فیلمنامه نویس ایرلندی که فیلم های معروفی چون «مونالیزا» (1986)، «بازی گریه» (1992)، «مایکل کالینز» (1996) و «پسر خونین» را ساخت. (1997). او در خاطراتش تام کروز را برای بازی در نقش لستات در فیلم «مصاحبه با خون آشام» (1994) انتخاب کرد. این فیلم که امسال 30 ساله می شود، یک فیلم ترسناک با فضایی گوتیک است.

همشهری آنلاین نوشت: جردن در کتاب خود درباره انتخاب بازیگر نقش لستات نوشته است: «انتخاب بازیگر نقش لستات به یک مشکل تبدیل شده بود، برد پیت برای بازی در نقش لویی موافقت کرده بود و فکر می کرد دنیل. دی لوئیس با لستات بازی خواهد کرد. نقش لستات را به دانیال پیشنهاد دادم که خواند و همانطور که انتظار داشتم حاضر نشد بازی کند. او چند سال پیش برای نقش کریستی براون در فیلم پای چپ من روی ویلچر نشسته بود. اگر او می خواست از این کار پیروی کند، احتمالاً باید برای کل تولید فیلم ما در تابوت می خوابید. بنابراین ما به او اهمیت نمی‌دادیم.»

پس از ملاقات جردن تام کروز، او متقاعد شد که کروز اشتراکات زیادی با شخصیت لستات دارد و مصمم بود کروز را به عنوان لستات انتخاب کند. جردن در این باره می نویسد: “کروز باید دور از انظار عمومی زندگی می کرد. او با قدرت های مرموز با طبیعت ناشناخته قرارداد داشت. باید در سایه ها پنهان می شد، حتی زیر آفتاب درخشان هالیوود. باید همیشه جوان بماند. او یک ستاره بود. او می توانست لستات باشد.

هیچ کس تام کروز دنیل را نمی خواست دی لوئیس باید در طول فیلم در تابوت می خوابید!

به گفته جردن، کروز بازیگر بزرگی است، اما مردم آنقدر از بازیگران او عصبانی شدند که آن واقعیت کوچک را فراموش کردند.

جردن در خاطرات خود نوشت: “نیمی از آمریکا “مصاحبه با خون آشام” آن رایس را خوانده بودند و نظر داشتند که چه کسی باید لستات را بازی کند. حتی آن رایس به رادیو رفت و گفت من بازیگر اشتباهی را برای یک نقش معروف انتخاب کردم. او بعداً متوجه شد که اشتباه کرده و عذرخواهی کرد.» جالب است بدانید که خود آن رایس، نویسنده رمان، آلن دلون را برای بازی در نقش لویی در نظر داشته است.

جردن درباره واکنش‌ها به انتخاب تام کروز در نقش لستات می‌نویسد: “همه می‌گفتند بازیگر اشتباهی انتخاب کردی. اما کروز بازیگر بزرگی است. اگر می‌گوید می‌تواند کاری را انجام دهد، آن را به گونه‌ای انجام می‌دهد که مردم را شوکه کند. آخرین ستاره سینما که کمی عجیب است.”

جردن همچنین درباره برد پیت، فیلمبرداری شبانه و ماهیت شخصیت لویی برد پیت گفت. براد مردی فعال بود و دوست داشت نقشش پر جنب و جوش باشد، اما منفعل بودن شخصیت لویی او را خسته و بی انرژی کرد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا