اخبار روز

هیچ راه حلی برای داغ شدن آیفون وجود ندارد / چند پیشنهاد برای کسانی که این مشکل را دارند

مشکل داغی آیفون 15 پرو فقط یک مشکل سخت افزاری نیست، بلکه شامل یک باگ نرم افزاری iOS 17 نیز می شود. اپل مشکل گرمای بیش از حد این گوشی را تایید کرده و آپدیت iOS 17.0.3 را برای رفع آن منتشر کرده است، اما گزارش هایی مبنی بر گرمای این گوشی از طرف دارندگان آیفون 15 پرو همچنان باقی است.

 

پس از انتشار این آپدیت، یکی از کاربران گزارش داد که آیفون 15 پرو مکس در لبه‌های گوشی نزدیک دکمه‌های کناری و اطراف لنز داغ می‌شود، مخصوصاً در هنگام تماس‌های تلفنی طولانی یا هنگام گرفتن چندین عکس. یکی دیگر از کاربران آیفون 15 پرو مکس اظهار داشت: “گوش دادن به موسیقی با ایرپادز گوشی او را به شدت داغ می کند.”

شبکه فاکس نیوز با توجه به تعدد این شکایات در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخت.

تلفن های iOS معمولا چگونه از خود در برابر گرم شدن بیش از حد محافظت می کنند؟

به گفته بخش پشتیبانی اپل، گوشی های iOS دارای محافظ های داخلی برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد هستند. این محافظ‌ها می‌توانند تشخیص دهند که دمای داخل گوشی از محدوده عملکرد عادی فراتر رود. سپس با کاهش یا توقف برخی عملکردها یا فعالیت‌ها مانند شارژ، روشنایی صفحه، تلفن همراه، فلاش دوربین و عملکرد، سعی می‌کند دمای گوشی را تنظیم کند. علاوه بر این، یک هشدار دما روی صفحه نمایش داده می شود و وقتی از عملکردهای ناوبری استفاده می کنید صفحه خاموش می شود. هنگامی که دما به محدوده ایمن کاهش می یابد، عملکرد عادی از سر گرفته می شود.

برخی از بهبود پس از به‌روزرسانی iOS گزارش می‌دهند

برخی از دارندگان تایید کرده اند که گوشی های آیفون 15 پرو آنها پس از به روز رسانی خنک تر کار می کنند. برخی دیگر هنوز گرم شدن بیش از حد را هنگام استفاده از دوربین، بازی کردن، حمل تلفن در جیب یا برقراری تماس گزارش می کنند. بعید است به این زودی شاهد آپدیت دیگری از اپل باشیم.

چگونه از داغ شدن بیش از حد گوشی خود جلوگیری کنید؟

از آنجایی که اپل تلاش می کند تا مشکل داغ شدن آیفون 15 پرو را حل کند، کارهایی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آیفون خود انجام دهید.

برنامه های خود را ببندید: اگر تعداد زیادی برنامه باز دارید، با کشیدن انگشت از پایین صفحه به بالا و توقف در وسط صفحه، آنها را کاملاً ببندید. برای یافتن برنامه‌ای که می‌خواهید ببندید، انگشت خود را به راست یا چپ بکشید. سپس روی پیش نمایش برنامه به سمت بالا بکشید تا برنامه بسته شود. این به کاهش فعالیت در تلفن شما کمک می کند.

غیر فعال کردن ویژگی های غیر ضروری: هنگامی که از آنها استفاده نمی کنید، ویژگی هایی مانند به روز رسانی برنامه پس زمینه و سرویس های مکان را خاموش کنید.

اتصال خود را بررسی کنید: اگر از اینترنت موبایل استفاده می کنید، سعی کنید به شبکه Wi-Fi قوی تری متصل شوید. اگر فکر می کنید اتصال خانه شما ضعیف است، می توانید مودم یا روتر خود را بررسی کنید یا با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید.

گوشی خود را شارژ کنید: قبل از استفاده از هر برنامه سنگین، گوشی خود را شارژ کنید و تا زمانی که به طور کامل شارژ نشده است از آن استفاده نکنید. همچنین از شارژ گوشی در زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید و آیفون خود را بیش از حد شارژ نکنید. برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد، زمان شارژ را محدود کنید.

نرم افزار گوشی خود را به‌روز کنید: برای اطمینان از عملکرد بهینه، آیفون خود را به جدیدترین نسخه iOS ارتقا دهید.

مدل‌های آیفون ۱۵ پرو در میان پیشرفته‌ترین گوشی‌های موجود در بازار قرار دارند که دارای ویژگی‌هایی مانند صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی پرو موشن، سیستم دوربین سه گانه با زوم اپتیکال سه برابری و درگاه شارژ مگاسیف هستند. همچنین طراحی براق با بدنه تیتانیومی دارند که در مقایسه با آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ، دوام و مقاومت بیشتری در برابر خراش دارد. با این حال، هیچ دستگاهی بی‌عیب و نقص نیست.

مشکل گرمای بیش از حد یکی از آنهاست، اما اپل احتمالا در حال کار بر روی راه حلی برای این مشکل است و به زودی یک به روز رسانی نرم افزاری را برای دارندگان آیفون 15 پرو منتشر خواهد کرد.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا