اخبار خودرو

هیوندای اینستر معرفی شد ؛ کوچک ترین کراس اوور برقی کمپانی

هیوندای اینستر معرفی شد ؛ کوچک ترین کراس اوور برقی کمپانی

هیوندای اولین تصاویر رسمی از مدل جدید اینستر را منتشر کرد. این خودروی کوچک و جمع و جور مجهز به موتور تمام الکتریکی است و یک مدل پایین رده برای بازارهای جهانی است. از نظر طراحی، اینستر بسیار شبیه به کاسپر است، اما در مقایسه با آن کمی طولانی تر است.

ابعاد هیوندای اینستر

محصول جدید هیوندای نماینده این شرکت در بازار خودروهای برقی شهری خواهد بود. از نظر ابعاد، اینستر 230 میلی متر بلندتر از کاسپر است. از این رقم 180 میلی متر مربوط به فاصله محوری است. شاید بدانید کاسپر که با موتور بنزینی در چین و بازارهای دیگر به فروش می رسد 3.5 متر طول دارد. به لطف افزایش طول بدنه و فاصله بین دو محور، انتظار می رود فضای داخلی اینستر به طور قابل توجهی جادارتر از کاسپر باشد.

اگر بخواهیم وارد جزئیات بیشتری شویم باید بگوییم که طول، عرض و ارتفاع هیوندای اینستر به ترتیب 3.8، 1.6 و 1.6 متر است. با این ابعاد می توان اندازه اینستر را با خودرویی مانند پژو 206 مقایسه کرد البته از آنجایی که اینستر یک مدل کراس اوور است طبیعتا بلندتر است.

کراس اوور جدید هیوندای ظرفیت 5 سرنشین را دارد. به گفته این شرکت کره ای، تمامی صندلی های این خودرو قابلیت جمع شدن دارند و می توان با خواباندن صندلی های عقب، فضای بیشتری برای حمل اجسام بزرگ ارائه کرد.

هیوندای اینستر ارائه شد; کوچکترین کراس اوور الکتریکی این شرکت.
هیوندای اینستر معرفی شد ؛ کوچک ترین کراس اوور برقی کمپانی

مشخصات فنی هیوندای اینستر

هیوندای اینستر با 2 باتری و موتور مختلف به فروش می رسد. در مدل پایه موتور الکتریکی نصب شده در محور جلو 96 اسب بخار قدرت تولید می کند. این مدل از 0 تا 100 کیلومتر 11.7 ثانیه است و می تواند در مسیر مستقیم به حداکثر سرعت 140 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. در این مدل یک باتری 42 کیلووات ساعتی وظیفه تامین انرژی را بر عهده دارد. هیوندای می گوید برد این مدل 300 کیلومتر است.

اما نسخه فول یعنی هیوندای اینستر پرچمدار مجهز به موتور 113 اسب بخاری و باتری 49 کیلووات ساعتی است. شتاب این نسخه 10.6 ثانیه است و می تواند به حداکثر سرعت 150 کیلومتر بر ساعت برسد.

در دو مدل پایه و کامل هیوندای اینستر باتری استفاده شده از نوع نیکل کبالت منگنز می باشد. علاوه بر این، هر دو مدل از سرعت شارژ 120 کیلو وات پشتیبانی می کنند. ناگفته نماند که اینستر به قابلیت شارژ معکوس مجهز است و می توان از انرژی باتری آن برای تامین انرژی سایر وسایل الکترونیکی استفاده کرد.

امکانات و فناوری ها

هیوندای تاکید می کند که اینستر به لطف کابین مدرن و فناوری های پیشرفته خود نسبت به رقبای مستقیم خود برتر است. هر دو نسخه اصلی و کامل از دو صفحه نمایش 10.25 اینچی استفاده می کنند. این ویژگی اینستر را از کلاس خود متمایز می کند. علاوه بر این، کراس اوور کوچک کره ای به یک کلید دیجیتال مجهز شده است و دارندگان می توانند با گوشی هوشمند خود درها را باز یا ببندند. پد شارژ بی سیم، کمک نور بالا، پشتیبانی سیمی از Apple CarPlay و Android Auto، فرمان گرم شونده، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سانروف از دیگر امکاناتی هستند که به صورت استاندارد یا اختیاری ارائه می شوند.

هیوندای اینستر معرفی شد ؛ کوچک ترین کراس اوور برقی کمپانی
هیوندای اینستر معرفی شد ؛ کوچک ترین کراس اوور برقی کمپانی

هیوندای اینستر از سیستم های پیشرفته کمک راننده از جمله دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و نظارت بر نقاط کور بهره می برد.

هنوز اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضه هیوندای اینستر در دست نیست. این خودرو علاوه بر اروپا و وطن در خاورمیانه و آسیا و اقیانوسیه نیز به فروش خواهد رسید. پس از ورود به بازار اینستر باید با رقیبی چون داچیا اسپرینگ روبرو شود.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا