سیدموید علویان با بیان اینکه مبتلایان به بیماری هپاتیت باید به مواردی توجه کنند، اظهار کرد: این افراد باید هر شش ماه یک بار برای بررسی وضعیت کبد خود به پزشک مراجعه کنند، معاینه و آزمایش خون انجام دهند و به دندانپزشکی مراجعه کنند. افراد در آزمایشگاه ها، پزشکان و هر جا که خطر انتقال ویروس به دیگران وجود دارد از وجود ویروس هپاتیت در بدن خود مطلع می شوند.

پی ام آپ با تاکید بر اینکه افراد ناقل هپاتیت از اهدای خون خودداری کنند، گفت: اگر این افراد چاق هستند سعی کنند وزن خود را کاهش دهند و از وسایل شخصی مانند مسواک و تیغ دوری کنند. افراد دیگر

استاد دانشگاه، فوق تخصص گوارش و کبد، رئیس انجمن تحقیقات کبدی ایران (هپاتیت) با بیان اینکه تاکنون هیچ درمانی برای ناقلان هپاتیت B انجام نشده است، گفت: این افراد به دلیل عملکرد خوب کبد نیازی به درمان ندارند. درمان درمان با برخی داروها فقط برای بیماران مبتلا به هپاتیت مزمن در دسترس است و مصرف ویتامین B1 یا ویتامین D طبق توصیه پزشک ممکن است مفید باشد.

علویان با اشاره به اینکه افراد باید از چاقی و استعمال دخانیات دوری کنند و سبزیجات و میوه جات بیشتری مصرف کنند، ادامه داد: در اغلب موارد ناقلین هپاتیت B علائم آسیب و التهاب در سلول های کبدی را نشان نمی دهند، در واقع این یک سازش و همزیستی است. از ویروس و سیستم ایمنی بدن، بدن متوجه می شود که سازگاری ممکن است سال ها طول بکشد و بیمار با مشکلات کبدی مواجه نشود.

وی با بیان اینکه گاهی این ویروس تا پایان عمر این افراد به صورت نهفته باقی می ماند، گفت: هر سال از هر 100 نفر که ناقل هپاتیت B است، یک نفر ویروس را از بدن خود پاک می کند و آزمایش آن منفی است. اما ممکن است. 2 تا 3 نفر از این افراد طی چند سال عود بیماری را تجربه می کنند و به اصطلاح فعالیت ویروس در بدن آنها دوباره شروع می شود، بنابراین به ناقلین هپاتیت B توصیه می شود که آزمایشات کبدی انجام دهند. و هر شش ماه یکبار وضعیت آنها را بررسی کنید.

استاد دانشگاه و فوق تخصص گوارش و کبد رئیس انجمن تحقیقات کبدی ایران (هپاتیت) با بیان اینکه ناقلین هپاتیت می توانند مانند افراد دیگر زندگی کنند، فعالیت بدنی داشته باشند و محدودیتی در تغذیه خود ندارند، گفت: می توانند با بیماری هپاتیت B ازدواج کنند. اما همسران آنها نیز می توانند علیه این بیماری واکسن زده شوند و از تأثیر مثبت واکسن اطمینان حاصل شود. علاوه بر این، تمام زنان باردار باید از نظر هپاتیت B بررسی شوند تا از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری شود. کودک در صورت عفونت

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما