اخبار خودرو

هوندا و احیای یک خودروی ۴۰ ساله ؛ کانسپت HP-X در پبل بیچ دوباره نمایش داده می‌شود

هوندا و احیای یک خودروی ۴۰ ساله ؛ کانسپت HP-X در پبل بیچ دوباره نمایش داده می‌شود

هوندا قبل از مدل اسپرت و جذاب NSX کانسپت جذابی به نام HP-X ارائه کرد و به لطف همین توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند. این کانسپت که اولین کانسپت مدرن این شرکت ژاپنی محسوب می شود توسط پینین فارینا طراحی شد و در سال 1984 در نمایشگاه خودروی تورین در معرض دید عموم قرار گرفت. کانسپت هوندا HP-X به دلیل طراحی مدرن و بدنه فوق آیرودینامیک با استقبال خوبی مواجه شد و بازخوردهای بسیار مثبتی دریافت کرد. پس از 4 دهه، هوندا قصد دارد دوباره مفهوم مذکور را در نمایشگاه خودروی Pebble Beach به نمایش بگذارد.

گزارش کردن جدیدترین خودرو، هوندا HP-X مفهومی، قدرت خود را از یک موتور 2 لیتری V6 می گیرد. این موتور برگرفته از خودروی مسابقه ای فرمول 2 این شرکت است. برای کاهش وزن، برخی از قطعات و پانل های این مفهوم بی انتها از کولار و فیبر کربن ساخته شده است. جالب اینجاست که این خودروی اسپرت مجهز به ترمزهای بادی است که راننده می تواند آن را تنظیم کند. با وجود جذابیت های فراوان، متاسفانه هوندا HP-X به خیابان ها نیامد و 5 سال بعد، NSX چراغ سبز تولید را گرفت.

همانطور که هوندا اعلام کرده است، کانسپت HP-X به طور کامل برای رویداد اصلی در نمایشگاه خودروی Pebble Beach دوباره طراحی شده است. بد نیست بدانید که این خودرو اولین خودروی ژاپنی است که در رویداد اصلی Pebble Beach در 50 سال گذشته شرکت کرده است. این کانسپت نشان دهنده هوندا در کلاس “مفاهیم گوه ای شکل و نمونه های اولیه” خواهد بود.

هوندا و تجدید حیات خودروی 40 ساله; مفهوم HP-X دوباره در پبل بیچ نمایش داده می شود
هوندا و احیای یک خودروی ۴۰ ساله ؛ کانسپت HP-X در پبل بیچ دوباره نمایش داده می‌شود

هوندا تاکید کرد که در طول مراحل بازسازی تا حد امکان به اصالت خودرو وفادار مانده است. مانند نسخه معرفی شده در سال 1984، این کانسپت دارای طرح رنگی مشابه خطوط سفید، آبی و قرمز است. در داخل کابین از روکش های سفید و قرمز استفاده شده و همچنان دکمه های متعددی روی کنسول میانی دیده می شود. این کانسپت درب استاندارد ندارد و سقف تمام شیشه ای آن برای ورود به کابین باز می شود.

شایان ذکر است که در روزهای آتی Deligance Concours Pebble Beach در 27 مردادماه برگزار می شود.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا