اخبار روز سینما

هوش مصنوعی دوباره دست به کار شد!/ بازسازی چهره ابوعلی سینا این بار با هوش مصنوعی

به گزارش پی ام آپ، ابوعلی حسین بن عبدالله بن حسن بن علی بن سینا، معروف به ابوعلی سینا، ابن سینا، پورسینا و شیخ الرئیس (زادهٔ ۳۵۹ ه‍.ش – درگذشتهٔ ۲ تیر ۴۱۶، ۹۸۰–۱۰۳۷ میلادی، ۳۷۰–۴۲۸ ه‍.ق) پزشک، ریاضیدان، ستاره شناس، فیزیکدان، شیمی دان، جغرافیدان، زمین شناس، شاعر از مشهورترین و تأثیرگذارترین فیلسوفان و دانشمندان ایران و جهان است که به دلیل آثارش در زمینه فلسفه و پزشکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
آثار اصلی او دو دایره المعارف کامل علمی و فلسفی به نام های کتاب شفا و دایره المعارف علایی و همچنین القانون فی الطب یکی از مشهورترین آثار تاریخ پزشکی است.او در کودکی نبوغ زیادی از خود نشان داد و در جوانی از دانشمندان و پزشکان خاص دربار امیر نوح سامانی در بخارا بود. سپس با زوال سامانیان و خطر قریب الوقوع لشکر سلطان محمود غزنوی از بخارا به گورگنج در خوارزم رفت و از آنجا نزد امیران آل زیار به گرگان پناه برد. سپس امیر آل بویه در خدمت مجدالدوله رستم به ری آمد و پس از آن وزیر شمس الدوله دیلمی در همدان شد. پس از مرگ امیر به زندان افتاد تا از آنجا گریخت و از آل کاکویه نزد علاءالدوله حاکم اصفهان رفت و در خدمت او بود تا اینکه در سفر به همدان در این مقام درگذشت.

هوش مصنوعی دوباره دست به کار شد!/ بازسازی چهره ابوعلی سینا این بار با هوش مصنوعی

گردآوری شده از رسانه فرتاک

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا