اخبار روز سینما جهان

هوش مصنوعی به سراغ مورگان فریمن رفت/ هواداران مخالفت کردند

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین – مورگان فریمن با انتشار یادداشتی از هوادارانش تشکر کرد و از مخالفت آنها با تقلید غیرمجاز هوش مصنوعی از صدای او قدردانی کرد.

مهر وی نوشت: این بازیگر سرشناس 87 ساله که با بازی در فیلم های خاطره انگیزی چون «رستگاری در شاوشنک» و «عزیزم میلیون دلاری» به اسطوره تبدیل شده است، به خاطر صدایش نیز شهرت دارد و گوینده فیلم هایی چون مارس پنگوئن ها، «دنیای جنگ» و «نوستالژی باشکوه: قدم زدن بر روی ماه به صورت سه بعدی» و «آلفا» و این صدا او را به هدف خاصی برای تقلید صدای تولید شده توسط هوش مصنوعی تبدیل کرده است.

فریمن در پاسخ به این تقلید نوشت: از طرفداران باورنکردنی برای هوشیاری و حمایتشان در فراخوان استفاده غیرمجاز از هوش مصنوعی متشکرم. فداکاری شما کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که اصالت و صداقت در اولویت باقی می ماند.

همه اینها در حالی رخ می دهد که تقلید هوش مصنوعی در صنعت سرگرمی داغ است، تیم حقوقی اسکارلت جوهانسون اخیرا فاش کرده است که یک شرکت در تلاش است از صدای این بازیگر زن برای دستیار صوتی شخصی خود به نام Sky استفاده کند. یوهانسون گفت که سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI سپتامبر گذشته با او تماس گرفت تا از صدای او برای این پروژه استفاده کند، اما او به دلایل شخصی نپذیرفت و بازیگر در حالی که شرکت را با ناباوری تماشا می کرد، شوکه و عصبانی شد. پس از اینکه او از همکاری با آنها امتناع کرد، هوش مصنوعی از صدایی بسیار شبیه به صدای او استفاده کرد.

این شرکت استفاده از دستیار صوتی خود را متوقف کرد، اما گفت که این صدا تقلیدی از جوهانسون نیست.

هالیوود از کنگره خواسته است تا در مورد هوش مصنوعی اقدام کند، اما مشخص نیست چه قوانینی برای کنترل این فناوری تصویب خواهد شد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا