اخبار روز

“هوش مصنوعی اوپنهایمر” می گوید که هوش انسانی عقب خواهد ماند

جفری هینتون، دانشمند کامپیوتر و یکی او به‌عنوان یکی از پدرخوانده‌های هوش مصنوعی می‌گوید که احتمال اینکه هوش مصنوعی کنترل جهان را در دست بگیرد بسیار زیاد است. او همچنین می ترسد که انسان ها هنگام توسعه هوش مصنوعی اقدامات احتیاطی را انجام نمی دهند.

به گزارش زومیت، هینتون در مصاحبه ای با بی بی سی مدعی شد که ایده پیشی گرفتن هوش مصنوعی از هوش انسانی اجتناب ناپذیر است. او می گوید تعداد کمی از کارشناسان در این مورد تردید دارند. اما اگر حدس کارشناسان درست باشد، چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد؟

جفری هینتون در سال 2023 از سمت خود در گوگل استعفا داد و اظهار داشت که از تحقیقات خود در زمینه توسعه هوش مصنوعی پشیمان است. خود خودش اوپنهایمر صنعت هوش مصنوعی خطرات این فناوری را می داند و هشدارهای شدیدی در مورد آنها داده است.

هینتون می گوید در توسعه هوش مصنوعی باید مراقب باشیم و این احتمال وجود دارد که هوش مصنوعی قدرت را در دست بگیرد.

یکی یکی دیگر از نگرانی های هینتون کاربردهای نظامی است. هینتون در مصاحبه ای با بی بی سی گفت: من نگرانم که هوش مصنوعی روزی بتواند تصمیمات مستقل بگیرد و مردم را بکشد.

پدرخوانده هوش مصنوعی نیز از این می ترسد که این فناوری مشاغل عادی را در اختیار بگیرد. هینتون می‌گوید بهره‌وری با هوش مصنوعی افزایش می‌یابد، اما سودهای مالی به طور نامتناسبی به نفع ثروتمندان است، نه کسانی که مشاغلشان توسط هوش مصنوعی تصاحب می‌شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا