اخبار روز سینما

هوشنگ‌ حریرچیان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت

هوشنگ‌ حریرچیان بازیگر سینما و تلویزیون از دنیا رفت. تنها 9 روز پس از جشن 92 سالگی‌اش، خبر درگذشت او جامعه هنری و علاقه‌مندان به سینما را در غم فرو برد.

«حریرچیان» فعالیت هنری خود را از دی ماه 1326 در تئاتر اصفهان آغاز کرد و در شهریور 1332 به تئاتر سپاهان پیوست. از سال 1338 نیز به‌طور رسمی در رادیو اصفهان به عنوان هنرپیشه، گوینده، تهیه‌کننده، گزارشگر، کارگردان و مجری برنامه‌های تفریحی و هنری فعالیت خود را ادامه داد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی بازتاب آنلاین مراجعه کنید.


هوشنگ‌ حریرچیان درگذشت

او اولین تجربه تلویزیونی خود را در سال 1348 با برنامه عکاس‌باشی به دست آورد و ورود به عرصه سینما را با بازی در فیلم جعفرخان از فرنگ برگشته به کارگردانی «علی حاتمی» تجربه کرد.

این بازیگر باتجربه که نزدیک به 6 دهه در عرصه هنر فعالیت داشت، در فیلم‌های مطرحی همچون جعفرخان از فرنگ برگشته، فرش باد، یک بوس کوچولو، قاعده بازی و دو خواهر حضور داشت. او همچنین در سریال‌های خاطره‌انگیزی مانند هشت بهشت، تفنگ سرپر، آشپزباشی، ساختمان پزشکان و پژمان به ایفای نقش پرداخت.

هوشنگ‌ حریرچیان

«حریرچیان» در مصاحبه‌ای با ایسنا گفته بود که عاشق صحنه و دوربین است. او در اصفهان زندگی می‌کرد و آرزویش برای مردم کشورش فقط سعادت و خوشبختی بود. او گفت:

آرزویم برای خودم هم این است که 100 سال دیگر عمر کنم. بزرگترین آرزویم زندگی در کنار عزیزانم است.

درگذشت این هنرمند ارزنده را به جامعه هنری کشور تسلیت عرض می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی هوشنگ‌ حریرچیان چیست؟ آیا فیلم‌ها و سریال‌های این بازیگر را تماشا کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با بازتاب آنلاین در میان بگذارید.

منبع:بازتاب آنلاین

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا