اخبار روز

هوای اصفهان در مدار «قرمز»/دودی است که فقط انسان می تواند آن را ببیند

به گزارش بازتاب آنلاین از اصفهان، اصفهان از ابتدای سال در اکثر روزها با آلودگی بهار و تابستان به دلیل گرد و غبار مواجه است که همراه با آلودگی های صنعتی تنها به چشم مردم می رسد و فضایی برای نفس کشیدن برای شهروندان باقی می گذارد. رها نشده است و در چند روز گذشته شاهد بوده ایم که افراد زیادی با گرمازدگی و مشکلات تنفسی به کلینیک ها مراجعه کرده اند.

به گفته کارشناسان، این آلودگی همچنین باعث شده است تا هوای غیرقابل تحمل اصفهان در شرایط خشکسالی در زاینده رود بیش از پیش گرم شود، رودخانه ای که خشکی آن و تالاب گاوخونی به تنهایی عامل اصلی این آلودگی و گرمای شدید است.

شاخص کیفیت هوا برای نیمی از جهان 158 است

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفیت هوای کشور، از ساعت 12 ظهر امروز، شاخص فعلی کیفیت هوای کلانشهر اصفهان به عدد 158 (AQI) در وضعیت ناسالم برای عموم قرار داشت.

این شاخص در خمینی شهر و مبارکه نیز به ترتیب 153 و 155 (AQI) با شرایط ناسالم برای همه شهروندان بود. کیفیت هوای شهرهای قهجوارستان، کاشان و نجف آباد شرایط آلودگی را برای گروه های حساس نشان می دهد و این شاخص بیانگر شرایط قابل قبول در شاهین شهر است.

شاخص کیفیت هوای فعلی ایستگاه فرشادی در کلانشهر اصفهان وضعیت بسیار ناسالم را در 203 (AQI) و 25 در ایستگاه های الجینال نشان می دهد. آبان احمدآباد، خرازی، فیض، رهنان و ولدان با عدد بالای 150 (AQI) در وضعیت ناسالم برای همه شهروندان قرار دارند.

این شاخص نیز در 25 ایستگاه دانشگاه صنعتی آبان، سپاهان شهر، میرزاطاهر کاوه و کردآباد، اصفهان شرایط ناسالم را برای گروه های حساس و ایستگاه سگزی شرق اصفهان نیز شرایط نامناسب و آلوده را برای عموم مردم نشان می دهد.

هشدار بی نتیجه کارشناسان در رابطه با خشک شدن زاینده رود

لازم به ذکر است که سال هاست کارشناسان نسبت به خشکی زاینده رو و تالاب گخونی و تاثیر آن بر اقلیم اصفهان، افزایش بیماری های تنفسی و انتقال این آلودگی و بیماری به سایرین به مسئولان هشدار می دهند. شهرهای کشور ناکارآمد بودند و این شهر در یک فاجعه فرو ریخت. دیگر فاصله ای نیست.

به این ترتیب بهتر است شهروندان در این شرایط توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند در روزهای آلوده، گروه‌هایی که در معرض خطر خاص هستند باید از خروج غیرضروری از خانه و تردد غیرضروری در خیابان‌های شهر خودداری کنند.

46

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا