اخبار گیلان

هوای استان گیلان تا چند روز آینده خنک است! | جزئیات خبر

هوای استان گیلان، طبق پیش بینی‌های انجام شده خنک شده و از شدت گرمای هوا در چند روز اخیر کاسته می‌شود.

 

کارشناس هواشناسی استان گیلان اعلام کرده است که از عصر امروز سه‌شنبه، سامانه ناپایدار جوی به استان وارد می‌شود و باعث کاهش دما در منطقه خواهد شد. در این باره، آرش نبی‌زاده گفت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی گیلان، منطقه با شرایطی همچون کاهش دما بین هشت تا ۱۲ درجه، ابرناکی، مه‌آلودگی، رعد و برق، احتمال تگرگ، بارندگی گاهی رگباری و شدید مواجه خواهد بود. این شرایط هواشناسی تا پایان روز چهارشنبه، به ویژه از عصر امروز تا عصر فردا، بسیار شدید و ناپایدار خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان گیلان، با اشاره به خروج سامانه ناپایدار از استان، اظهار کرد که از اواخر وقت پنجشنبه هفته جاری، کاهش ناپایداری‌ها و کاهش ابر را خواهیم دید. همچنین، طی روزهای جمعه و شنبه، پیش‌بینی شده است که دما در گیلان افزایش یابد.

وی اعلام کرد که کمترین دما در صبح امروز با ۱۵ درجه مربوط به دیلمان بوده و دمای فعلی رشت ۳۲ درجه و رطوبت نیز ۵۸ درصد گزارش شده است. همچنین، بیان کرد که دریا طی امروز و فردا با بیشینه ارتفاع موج یک متر برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب نیست اما روز پنجشنبه هفته جاری با احتیاط مناسب است و در طی این مدت از فعالیت‌های کوهنوردی نیز بهتر است اجتناب شود.

با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر وقوع رعد و برق، وی از مردم و کشاورزان خواست تا در صورت بروز این پدیده‌ی جوی، در مکان‌های امن و سرپوشیده قرار بگیرند تا از هرگونه خطری جلوگیری شود.

همچنین، از جمعه گذشته، هوای گرم سراسر گیلان را فراگرفته است. برای کاهش خطرات احتمالی ناشی از این شرایط هواشناسی، مردم و کشاورزان باید به دفعات آبیاری محصولات خود توجه کنند و از فعالیت‌های بیش از حد در زمین‌های آتش‌زا و در اطراف جنگل‌ها خودداری کنند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا