اخبار روز سینما

پرواز هواپیمای رکوردی که با خلبان زن دور برج میلاد!/جزئیات و عکس

هواپیمای فوق سبکی که در اطراف برج میلاد پرواز کرد، رکورد سریع ترین هواپیمای فوق سبک دو سرنشینه را در سال 2005 به نام خود ثبت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، هواپیمای فوق سبک JMB-VL3 اسپرینت با یک خلبان زن اخیرا در حین مانور در اطراف برج میلاد خبرساز شد. این پرنده کوچک که در جمهوری چک طراحی و ساخته شد، در سال 2005 بر اساس اطلاعات دایره المعارف جهانی هوانوردی سبک، سریع ترین هواپیمای فوق سبک دو سرنشینه جهان نام گرفت.

VL-3 از پیکربندی تراکتور در هوانوردی استفاده می کند. این اصطلاح به هواپیمایی اطلاق می شود که موتور ملخ آن در دماغه هواپیما نصب شده و هواپیما را در هوا به جلو حرکت می دهد.

در این هواپیما دو صندلی سرنشین در داخل کابین کنار هم قرار گرفته اند و با دو مدل ارابه فرود ثابت و جمع شونده قابل سفارش است.

هواپیمای رکوردی که با خلبان زن دور برج میلاد پرواز کرد

همانطور که گفته شد JMB در جمهوری چک مستقر است. با تمرکز بر سرعت و طراحی پیشرفته، JMB از خودروهای ورزشی و مسابقه ای فرمول 1 الهام گرفته است.

به گزارش فلاینگ مگ، وقتی صحبت از سرعت به میان می آید، هواپیما یک هیولا است. هواپیمای آزمایش شده در این گزارش از موتور توربوشارژر Rotax 915S بهره می برد که می تواند این هواپیمای سبک را به حداکثر سرعت 370 کیلومتر در ساعت یا 200 گره دریایی برساند.

VL-3 با قیمت 370000 دلار، سرعت هر دلار را بیشتر از هر هواپیمای سبک جدید دیگری در کلاس خود ارائه می دهد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا