هندوانه چقدر سالم است و چه خواصی دارد؟

بعد- هندوانه یک میوه تابستانی است. در ایالات متحده این میوه بیشتر از طالبی و طالبی محبوبیت دارد. هندوانه برای بدن شما به خصوص در روزهای گرم مفید است.

به گزارش فرارو به نقل از نیویورک تایمز، هندوانه کلمه مناسبی برای این مورد است زیرا بیش از 91 درصد آن آب است. وقتی یک تکه هندوانه با وزن متوسط ​​283 گرم می خورید انگار یک لیوان آب نوشیده اید. از افزایش جریان خون گرفته تا منظم بودن روده، هیدراتاسیون بدن را به عملکردی که باید ادامه می دهد. آب موجود در هندوانه به شما کمک می کند هیدراته بمانید. این می تواند در هوای گرم بسیار مفید باشد، به خصوص زمانی که مایعات بیشتری از طریق تعریق از دست می دهید.

دکتر دانشمند پزشکی ورزشی از دانشگاه ایالتی وین. تامارا هیو باتلر می گوید: “بدن ما مولکول های آب را بدون توجه به منبع آنها می شناسد و از آنها استفاده می کند. غذاهای مرطوب مانند میوه ها، سبزیجات و سوپ ها منابع آب هستند.”

امی الیس، متخصص تغذیه و دانشیار تغذیه در دانشگاه آلاباما می گوید: “به خصوص برای افراد مسن، دریافت مقداری از مایعات خود از طریق میوه ها راحت تر و لذت بخش تر است. آنها کمتر تشنه می شوند و در نتیجه آب کمتری می نوشند.” . یکی یکی از دلایلی که آنها را در معرض خطر کم آبی و بیماری های مرتبط با گرما قرار می دهد.

آنقدرها هم که فکر می کنی شیرین نیست

از آنجایی که هندوانه بیشتر حاوی آب است، یک لیوان هندوانه نیز حاوی 46 کالری است. الیس می گوید: «بعضی از مردم فکر می کنند هندوانه سرشار از شکر است، زیرا طعم بسیار شیرینی دارد، اما در واقع قند آن بسیار متوسط ​​است. یک فنجان سیب خرد شده حدود 9.5 گرم شکر دارد.» یا 15 گرم شکر در یک فنجان زغال اخته.

جوآن اسلاوین، متخصص تغذیه و استاد علوم غذایی و تغذیه در دانشگاه مینه‌سوتا می‌گوید: «این میزان قند موجود در هندوانه احتمالاً برای افزایش قند خون بسیار کم است.

کالری انرژی است، اما هندوانه به اندازه کافی بدن شما را تغذیه نمی کند. محتوای آب و طعم شیرین هندوانه می تواند به شما کمک کند وقتی هندوانه را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل می خورید احساس سیری کنید.

میوه ای که برای قلب مفید است

هندوانه فاقد چربی و سدیم است که برای قلب شما مفید است. آمینو اسید ال سیترولین و ریز مغذی لیکوپن که در هندوانه به وفور یافت می شود ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد.

دانشمندان می‌دانند که کلیه‌ها ال سیترولین را به اکسید نیتریک تبدیل می‌کنند که می‌تواند دیواره شریان‌ها را شل کرده و فشار خون را کاهش دهد. لیکوپن، یک ماده شیمیایی موجود در برخی گیاهان، ممکن است التهاب مربوط به بیماری قلبی را کاهش دهد. عموم مردم اغلب بر این باورند که لیکوپن فقط در گوجه فرنگی یافت می شود، اما هندوانه حاوی لیکوپن بسیار بیشتری است.

اما مطالعات انسانی که به طور مستقل انجام شده و تأثیر مستقیم هندوانه بر سلامت قلب را بررسی می کند، هیچ پیشرفت قابل توجهی نشان نداده است. کارشناسان می گویند هندوانه خاصیت جادویی ندارد و جایگزین داروهای فشار خون یا هیچ داروی دیگری نیست. با این حال، اگر در یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی گنجانده شود، ممکن است برای سلامت عروق مفید باشد.

دکتر. اسلاوین می گوید هندوانه قابل کنسرو کردن، خشک کردن یا انجماد نیست، بنابراین لذت بردن از آن خارج از فصل (تابستان) دشوارتر است. درباره اش فکر کن یکی یکی از دلایل محبوبیت این میوه همین است.

“هندوانه نماد تابستان و شادی است. بهترین چیز این است که یک هندوانه تازه را باز کنند و یک تکه به شما بدهند. هندوانه برای شام در سالاد، سوپ یا نوشیدنی گازدار نیز خوشمزه است.”

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما