به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، تصور می شد تنکخورها سریالی طنز باشد، اما این سریال تنها رگه هایی از طنز دارد و در بستری غیر کمدی روایت می شود.
سریال تنخورها از یکشنبه 15 پخش می شود مهر در سال 1403 سریال غریبه از شبکه سوم سیما شروع شد. فیلم Tankers درباره افراد ناشناخته جنگ ایران و عراق است و به اتفاقات کمتر شنیده شده جنگ می پردازد.

این مجموعه تلویزیونی ایرانی در ژانر درام به کارگردانی پرویز شیخ طادی، تهیه کنندگی ایرج محمدی و نویسندگی محمدصادق رمضانی مقدم ساخته شده است.

ساعت پخش تانک خور هر شب ساعت 20:30 از شبکه سه سیما است. این سریال شامل چهار فصل است که به صورت متوالی پخش می شود و در مجموع شامل 32 قسمت است.

تصور می شد تنکخورها سریالی طنز باشد اما این سریال تنها رگه هایی از طنز دارد و در بستری غیر کمدی روایت می شود.

پرویز شیختادی پیش از این دو مجموعه تلویزیونی بانوی سردار و آتش در نیستان را تولید کرده بود و تانک خورها سومین همکاری او با صدا و سیما است.

خلاصه داستان سریال تانک خورها

هاشم در تصویر یک قهرمان ظاهر می شود. مردی نترس و قدرتمند که تسلیم حرف های خشونت آمیز نمی شود، پول حرام را نمی پذیرد و اجازه نمی دهد که جان دیگران به خطر بیفتد. او مجرد و مجرد است و زندگی اش حول محور مادر، خواهر و مادربزرگش می چرخد.

پس از معرفی این شخصیت و جایگاه او در خانواده و جامعه، سوال اصلی مشخص می شود. آنها از او می خواهند که از آشفتگی بازار ناشی از جنگ استفاده کند و در ازای یک مدل جدید کادیکال، قطعات را با قیمت بالا بفروشد.

ایرج محمدی که در گذشته ساخت سریال هایی چون دردسر عظیم، دلدادگان، نرگس، محمد گریخت و خانه بدوش را برعهده داشته است، درباره داستان این سریال اینگونه توضیح داد:

تانکرها داستان دو برادر است که در زمان جنگ به ابتکار خود در کارگاه مکانیک قطعات خودروهایی را می سازند که اغلب آنها را احتکار می کنند. این مشکل باعث می شود که آنها دشمن پیدا کنند. در این بین یکی برادران به جبهه می روند و اوضاع داستان به گونه ای پیش می رود که یک سفر و سفر شخصی هم برای برادران پیش می آید و هم ماجراهایی در این بین به وجود می آید.

ما در این داستان در دو حوزه بازی می کنیم. یکی زمین شهری که در آن فضای مشهد داریم و دیگری فضای جنگ اوایل انقلاب است که در اطراف سوسنگرد و اهواز شکل می گیرد و مربوط به تخصص این دو برادر و ستادی است که در آن کار می کردند و همدیگر. مربوط به تجهيزات تجهيزات مكانيكي و خودرويي است و سپس به سراغ نفربرها و تانك ها مي روند.

2261825_478

آیا داستان سریال Tankers واقعی است؟

در برخی رسانه ها «تانک خورها» داستان گردان 77 خراسان است اما محمدی این موضوع را تکذیب کرد و گفت این سریال درباره شخصیت، گردان یا گروهان خاصی نیست. پرویز شیخ طادی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: این کارخانه متعلق به شخصیت های گمنام کشور است که نه نامی دارند، نه رتبه ای دارند، نه عنوان خاصی دارند، نه مدیر هستند و بیشتر مکانیک، صنعتگر، راننده و قشر متوسط ​​جامعه هستند. زمین، و به آنها گفته خواهد شد.

بازیگر سریال تانک خورها

آرش مجیدی، سروش جمشیدی، بهراد خرازی، علیرضا استادی، احمد نجفی و ثریا قاسمی در تانک خور ایفای نقش می کنند.

هادی دیباجی، میلاد میرزایی، مهدی صباغی، شیرین اسماعیلی، مهرداد بخشی، احمد کاوری، مسعود شریف، پونه عاشورپور، شیوا خسرومهر، سارا باقری، سارا توکلی و فاطمه حاجوی نیز از بازیگران این سریال هستند.

آرش مجیدی

او نقش هاشم مالکی را بازی می کند. در محل کار و جبهه جنگ برونگرا است، اما در مسائل خانوادگی درونگرا می شود.

سروش جمشیدی

سروش جمشیدی در نقش محسن جوانی بود که به دلیل نداشتن خانواده دچار انحراف شد و به زندان افتاد. اما پس از آزادی از زندان، زندانبان او را در نوجوانی به هاشم سپرد و به همین دلیل هاشم را برادر بزرگ خود می داند و به همین دلیل از ابتدا تا انتهای سریال با هم می مانند.

احمد نجفی

او در نقش عزیز آقا یک پدر بازی می کند یکی از دو خانواده تعریف شده در سریال می آید. او در این سریال سه پسر و یک دختر دارد که ارتباط خانواده هاشم را فراهم می کند. نجفی همچنین در سریال جدید دیگری با عنوان «هشت پا» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی بازی کرد که به زودی پخش خواهد شد.

ثریا قاسمی

مادر هاشم مالکی به هیچ مادری که قبلا بازی کرده شبیه نیست. این بازیگر باتجربه و توانا تا به امروز نقش های مختلفی را در کارنامه کاری خود ایفا کرده است اما در سال های اخیر اغلب در نقش مادر دیده می شود.

2261821_356

علیرضا استادی

فرمانده یک ستاد در دوران دفاع مقدس حاجی پور نام دارد که مثل همیشه شیرینی خاصی هم در بازی و هم در شخصیتی که بازی می کند دارد.

احمد کاوری

او تجربه کارگردانی در کارهای مختلفی از جمله سریال شرم و فصلی از فرزند مهندس را دارد. او در این سریال نقش یک فرمانده عملیاتی را بازی می کند که کار خود را آغاز می کند تا یک فرمانده شهید.

بهراد چرازی

یک نقش منفی در این سریال را فریدون بازی می کند که سعی کرده آن را کاملا متفاوت بازی کند. خرازی در سریال جدید مهیار عیار نیز به ایفای نقش پرداخت و این شب ها در سریال طوبی در کنار مخاطبان است.

مهدی صباغی

او نقش جوانی به نام منصور را بازی می کند. این بازیگر توانا در سریال می خواهم زنده بمانم در شبکه خانگی به ایفای نقش پرداخت.




اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما