اخبار روز

همه چیز درباره خواص شگفت انگیز روتین

عصر ایران – روال یکی بیوفلاونوئید این یک رنگدانه گیاهی است که در برخی سبزیجات و میوه ها یافت می شود. برای مثال سیب ها سرشار از روتین هستند. گندم سیاه، بیشتر مرکبات، انجیر و چای سیاه و سبز نیز حاوی روتین هستند.

روتین دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است. این ترکیب شگفت انگیز بر بدن نیز تاثیر مثبت دارد کلاژن و استفاده بهتر از ویتامین سی آن کمک می کند. علاقه مندان می توانند با مصرف غذاهای حاوی روتین یا استفاده از آن به عنوان مکمل غذایی موجود در داروخانه ها، این ترکیب فوق العاده را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

لازم به ذکر است که به دلیل عدم انجام تحقیقات قابل اعتماد در این زمینه و منبع گیاهی روتین، دستورالعمل خاصی در مورد استفاده از روتین توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) منتشر نشده است. با این حال بیوفلاونوئید مورد نظر کاربردهای پزشکی و درمانی زیادی دارد. به عنوان مثال، در ایالات متحده، این ترکیب در بیش از 130 فرمولاسیون دارویی و درمانی ثبت شده گنجانده شده است. تمامی اطلاعات زیر در مورد ترکیب جادویی روتین از طریق وب سایت در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده در دسترس

به گردش خون کمک می کند

سنتی، روال مدت طولانی است که به طور گسترده برای حمایت از گردش خون استفاده می شود. اعتقاد بر این است که روتین ممکن است به تقویت عروق خونی مانند شریان ها و مویرگ ها و افزایش انعطاف پذیری آنها کمک کند.

رگ های خونی تقویت شده خود می تواند سلامت کلی ما را بهبود بخشد. این اقدام حتی می تواند به تسکین سایر علائم آزاردهنده مانند کبودی و واریس کمک کند. همچنین شواهدی وجود دارد که روتین ممکن است به درمان بواسیر (ناشی از وریدهای متورم) و بهبودی پس از جراحی هموروئید کمک کند.

از لخته شدن خون جلوگیری می کند

تحقیقات نشان می دهد که روال این می تواند از تشکیل لخته های خون در برخی از مدل های حیوانی جلوگیری کند و خطر لخته شدن خون را کاهش دهد. جلوگیری از لخته شدن خون خطر ابتلا به تعدادی از بیماری های جدی و تهدید کننده زندگی را کاهش می دهد، از جمله:

– حمله قلبی

– سکته

– آمبولی ریه

– ترومبوز سیاهرگی عمقی

اگر تاریخ بیماری قلبی یا اگر لخته خون دارید و از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، باید قبل از مصرف معمول با پزشک خود مشورت کنید.

همه چیز درباره خواص شگفت انگیز روتین

راسطح کلسترول را کاهش می دهد

شواهد کافی وجود دارد که روتین می تواند سطح کلسترول LDL را کاهش دهد. در یک مطالعه، به بیماران دیابتی که در گذشته فشار خون بالا نیز داشتند روزانه 500 میلی گرم روتین داده شد. محققان همچنین کاهش سطح LDL پلاسما را در شرکت کنندگان اندازه گیری کردند. تجزیه و تحلیل این مطالعه نشان داد که این عملکرد به خواص آنتی اکسیدانی روتین بستگی دارد.

درد آرتریت را کاهش می دهد

یکی از رایج ترین کاربردهای روتین، تسکین درد آرتریت است. یک مطالعه معتبر نشان داده است که این ماده به سرکوب استرس اکسیداتیو در افراد مبتلا به آرتریت کمک می کند. این می تواند به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی روتین باشد. همچنین شواهدی وجود دارد که روتین عملکرد زانو را در برخی از افراد مبتلا به آرتریت بهبود می بخشد.

عوارض جانبی احتمالی روتین

به طور کلی، خوردن میوه ها و سبزیجات غنی از روتین بی خطر است. با این حال، عوارض جانبی محدودی در ارتباط با مکمل های معمول وجود دارد. این عوارض جانبی اغلب نتیجه مصرف ترکیب مورد نظر در دوزهای بالاتر و کنترل نشده است. شایع ترین عوارض جانبی مصرف روتین مکمل عبارتند از:

– تاری دید

– مشکلات معده

– سردرد

– پوست ملتهب

– بثورات پوستی

– عصبی بودن

– تغییرات در ضربان قلب

– تجمع مایع در زانو

– سفتی عضلات

– تعداد گلبول های سفید خون بالا

اگر هر یک از این عوارض جانبی را هنگام مصرف منظم مکمل ها تجربه کردید، با پزشک خود تماس بگیرید. عوارض جانبی ممکن است با عادت کردن تدریجی بدن به مکمل کاهش یابد. با این حال، ابتدا از پزشک خود در مورد عوامل خطر سوال کنید. اگر علائم واکنش آلرژیک را تجربه کردید، فورا مصرف مکمل را قطع کرده و با پزشک خود مشورت کنید.

زنان باردار یا شیرده نباید مکمل های غذایی معمولی مصرف کنند. زیرا در هر یک از این موقعیت ها اطلاعات کافی در مورد ایمنی روتین وجود ندارد. اما مصرف منابع طبیعی بیوفلاونوئید مضر نیست.

همه چیز درباره خواص شگفت انگیز روتین

اضافه کردن روال رژیم غذایی

مقادیر زیادی روتین به طور طبیعی در غذاهایی مانند گندم سیاه، مارچوبه، سیب، انجیر، چای سیاه و چای سبز وجود دارد. خوردن یک سیب یا یک انجیر یا نوشیدن یک لیوان چای سبز می تواند به طور خودکار به رژیم غذایی ما اضافه کند.

همچنین می‌توانیم غذاهای حاوی روتین بیشتری را با دستورالعمل‌هایی مانند موارد زیر در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهیم:

– سالاد پاستا و گندم سیاه

– مارچوبه بو داده در فر

– سالاد سیب، انجیر و کلم بروکسل

البته، بهتر است قبل از ایجاد هرگونه تغییر اساسی در رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید تا از سالم بودن رژیم غذایی خود مطمئن شوید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا