اخبار روز

همه جهان از حقیقت موضع ایران در قبال فلسطین آگاه شدند

مهمترین بخش بیانیه سید ابراهیم رئیسی به شرح زیر است:

آیت الله مصباح فقط شاگردی است نبود بلکه یک مولد جریان بود

* تاکید بر شخصیت ماندگار آیت الله مصباح با توجه به اندیشه های متعالی ایشان در عرصه های مختلف. این باید از مؤسسه نشر آثار آیت الله مصباح، مؤسسه امام خمینی (ره)، فرزندان بزرگوار و داماد ایشان باشد. و همه اقوام ایشان به ویژه دانشجویان مؤسسه امام. خمینی (رضی الله عنه) که در تدوین و اصلاح مطالب خود و ارائه آن به حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی می کوشد.

* بسیار لازم و مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب است که اندیشه آیت الله مصباح در همه جا قابل اجراست و همه مراکز علمی و فرهنگی از آن بهره مند شوند.

* چون متفکر بود و اندیشه های نو داشت و آزاد اندیش بود; در نوآوری و ترکیب تفکر جدید با تفکر آزاد موفق بود. شاید برخی حرف جدید را داشته باشند، اما باید دید که آیا پایه است و با پایه تشکیل می دهد یا خیر؟ آیا بر پایه های محکمی استوار است یا فقط یک کلمه جدید است؟

* این بنا دارای شالوده فکری و فکری محکمی است که نکته مهمی است; او فقط یک معلم است نبود بلکه یک جریان ساز بود. این جریان محدود به طول عمر آن است نبود و پس از مرگش این جریان فکری ادامه یافت و منشأ آثار و برکات بود.

آیت الله مصباح در گفتار و فعل یکی بود

* رئیس کنگره بین المللی اندیشه علامه مصباح یزدی: یکی از ویژگی های آیت الله مصباح بی نظیر بودن ایشان در گفتار و کردار بود.

* خواندن فقه و فلسفه و عرفان بسیار خوب است، اما آنچه مردم را مشتاق امام می کرد این بود که احساس می کردند امام صادق و اهل گفتار و کردار است. این همان چیزی است که مردم را برای رهبری امروز ترغیب می کند.

* هرکسی که می خواهد وارد مسائل اجتماعی شود، باید صادق باشد و از گفتار و کردار دیگران پیروی کند.

امروزه جامعه تشنه دیدگاه های نو و اندیشه های والا و مؤثر است

* خانواده اولین حوزه نفوذ یک متفکر است که در حوزه های مختلفی سنجیده می شود.

*بیش از هر زمان دیگری نیازمند معرفی افراد متفکر و تاثیرگذار به جامعه و بیان افکار بلند آنان به جامعه هستیم. امروزه جامعه تشنه دیدگاه های نو و افکار بلندی است که می تواند در جامعه اثرگذار باشد.

دانشجویان و دانشجویان سیاسی چه ویژگی هایی دارند؟

* یک بار رهبر انقلاب فرمودند دانشجویان سیاسی و دانشجویان سیاسی; منظورت کیه؟ عده ای فکر می کردند که دانشگاه سیاسی دانشگاهی است که احزاب، گروه ها و جناح ها در آن دفتر دارند و جذب می کنند. اما بعداً در بیانیه خود گفتند که منظور من همین است نبود; دانشجوی سیاست کسی است که ابتدا جامعه خود را بشناسد. دوم اینکه نیازهای جامعه را به خوبی درک کنند. سوم، تمایل به ایفای نقش در رفع نیازهای جامعه

دانشجوی سیاست باید بخواهد ریسک کند و وارد میدان شود. بالاخره یه اتفاقی می افته زمانی که انسان وارد میدان می شود بسیار مهم است که با ایمان راسخ، با عزم راسخ، با اعتماد به حضرت حق، با علم علمی و با سطح فکر و اندیشه بالا روی صحنه بایستد و بتواند بازی کند. نقش نقش

حضور موثر مردم در عرصه فنه در نهم دی تکمیل شد

* در روز بصیرت مردم واقعاً نشان دادند که آشوب را خوب می شناسند، گرد و غبار را کنار زدند و به پیروی از فرزانه روی صحنه آمدند و در روز نهم به صورت خودجوش موضع خود و روند اغتشاش را اعلام کردند. دی آنها ترک کردند

* این روز واقعاً حماسه بزرگی است و باید در تاریخ ملت بماند.

* حضور موثر مردم در منطقه فتنه در روز نهم دی وی در پایان خاطرنشان کرد: این روز باید روز بصیرت برای ایجاد بصیرت در جامعه باقی بماند و ابعاد این روز و حرکت ملت بزرگ تبیین شود.

با بصیرت جریان اپوزیسیون کاملا به حاشیه می رود

* ما معتقدیم با این بصیرت و روشنگری مردم، حرکت خصمانه و بدخواهانه به حاشیه می رود و بیشتر به حاشیه می رود.

در فلسطین عزت بر شر پیروز شد

*اگر بخواهیم اکنون بعد از 80 روز میدان را در صحنه سیاسی-تحلیلی به درستی ببینیم، به عقیده همه روشنفکران و سیاستمداران جهان، برنده میدان فلسطین است.

*کسی که ضرر و شکست جبران ناپذیری را متحمل شد رژیم صهیونیستی است. گروهی که نه نیروی دریایی دارد و نه نیروی هوایی و نه این همه نیروی زمینی و فقط ایمان و اعتقاد و شرافت قوی دارد، بر شر پیروز شده است.

*این اتفاق در مقابل چشم همه دنیا رخ می دهد و جایگاه درست جمهوری اسلامی ایران برای همه دنیا روشن شده است: اگر امروز پس از 43 سال بر فلسطین آزاد و آزادی بیت المقدس تمرکز کنیم، این مورد موقعیت مناسب; درست است تاکید کنیم که اسرائیل در حال از بین رفتن و نابودی است.

* اینها نشانه اقتدار ملتی است که به درستی سخن می گوید و پیشگویی می کند; امام امت و رهبر فرزانه انقلاب مسیر درست را پیش گرفتند و بر مواضع درست تاکید کردند. حقیقت این موضع امروز برای همه جهان روشن شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا