به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، 14 مورد مهر این ماه اولین سالگرد مرگ آتیلا پسیانی است. هنرمندی که بازی زندگی را خوب بلد بود و گروهش را گروه تئاتر بازی می نامید.

به گزارش ایسنا، سبک و شیوه کار او با سلیقه بخشی از جامعه تئاتر ژور مطابقت دارد. نبود و به همین دلیل هیچ توهینی نشنید. با این حال او هرگز اجازه نمی داد که سختی های هنر سد راهش شود و همیشه تلاش می کرد.

شاید همین روحیه زندگی او بود که مرگ او را برای دوستان و نزدیکانش اتفاقی غیرقابل تصور جلوه می داد، اگرچه می دانستند که او از بیماری رنج می برد و مبارزه با بیماری او نیاز به حریفی قوی دارد.

او آخرین نمایش خود را درست قبل از همه‌گیری کرونا اجرا کرد و این ویروس مهلک مانع از پایان اجرای «قهوه گجری» در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر شد.

او نیز مانند عباس کیارستمی آخرین روزهای زندگی خود را در فرانسه سپری کرد و در آنجا درگذشت. در آنجا او قبلاً در جشنواره تئاتر آوینیون و سایر رویدادهای هنری شرکت کرده بود.

عده ای از دوستانش برای تحویل گرفتن جنازه او به فرودگاه رفتند و او را که در سال های عمرش سفرهای زیادی کرده بود به خانه آوردند.

در سال‌هایی که با ویروس مخوف کرونا گذراندیم، گروه‌های هنری مانند همه گروه‌های دیگر منحل شدند و ما همچنان در حال و هوای این دوران انزوا و دوری بودیم. ما را به یاد سالهای دور انداخت. جمعیتی که برای بدرقه آتیلا پسیانی در تالار وحدت آمده بودند. همه آمدند جز خودش که همیشه جوانان را دوست داشت و از آنها حمایت می کرد نبود تا با خنده های همیشگی خود آنها را تشویق کند و به آنها بگوید که چرا داری همه چیز را درست می کنی و…

اکنون که او یک سال است که رفته است، به سختی فرصتی وجود دارد که خلاء او احساس نشود. لحظات زیادی در پس ذهن جامعه تئاتر حضور داشته و در پشت بسیاری از فعالان تئاتر به این فکر می کنند که آتیلا پسیانی در این شرایط چه می کند. داستان او به داستان حضور و غیاب تبدیل شده است.

آخرین حضور او در تئاتر، اجرای «جزیره مروارید» به کارگردانی ستاره پسیانی است که از یکشنبه پانزدهم آغاز شد. مهر ماه اجرای خود را در تماشاخانه ایرانشهر آغاز می کند.

آتیلا پسیانی قصد داشت این نمایش را با نام قبلی «جزیره گنج» روی صحنه ببرد. او تمرینات این نمایش را آغاز کرد اما به دلیل شدت بیماری اجرای این پروژه به تاخیر افتاد و اکنون سه تار پسیانی در حال تکمیل این پروژه ناتمام است.

۵۷۵۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما