اخبار روز سینما

یادداشت پریچهر قنبری پس از طلاق از شهاب حسینی! / خودت را فراموش نکن!

به گزارش پی ام آپ، شهاب حسینی بازیگر، فیلمساز و مجری سینمای ایران در چهاردهم بهمن ماه 1352 متولد شد. شهاب حسینی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شده است. شهاب حسینی در سال ۱۳۷۴ ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد. شهاب حسینی برای بازی در فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را دریافت کرد. شهاب حسینی دوره روانشناسی دانشگاه تهران را به دلیل مهاجرت به کانادا تمام نکرد.

پرچهر قنبری با انتشار عکسی از خود در اینستاگرام نوشت:

پرچهر قنبری

 

برای خودت می‌گویم خانه ات را با گلدان و شمع و عود سبز و روشن و زنده کن تا خانه ات جای آرامش باشد.

برای خودت می‌گویم دوستان زیادی داشته باشید تا دنیای خود را با افراد زیادی قسمت کنی

برای خودت می گویم ورزش کن، کتاب بخوان، بنویس، به موسیقی گوش بده، برقص تا انرژی نهفته درونت را به مسیر درست هدایت کنی.

گاهی دستت را در دست فرزند درونت بگذار و بگذار تو را به هر کجا که می خواهد ببرد. به یاد داشته باشید که زندگی ما یک شوخی است که جدی گرفته می شود.

به نفع خودت می گویم خودت را ببخش که حق لذت بردن از زندگی را از خود نگیری، حق شروع دوباره زندگی را

 برای خیر خودت می گویم، ساعاتی از روز را دعا کن تا نترسی که در هنگام ترسیدن به دست هایی کدریغ نمی شوند بیاویزی!

به خاطر خودت می گویم خودت را دوست داشته باش.

به نفع خودت می گویم خودت را فراموش نکن، فراموش نکن، فراموش نکن، تا در دوران پیری به حسرت برانگیزترین آلزایمر دچار نشوی!

شباهت عجیب شهاب حسینی به پدرش همه را شوکه کرد

شهاب حسینی

اوایل زندگی شهاب حسینی

سید شهاب الدین حسینی تنکبانی در سال 1352 در تهران به دنیا آمد. او فرزند اول خانواده است و یک برادر و دو خواهر دارد. اصل آن به تنکابن مازندران می رسد. او چند سالی در کودکی با خانواده اش در خرم آباد زندگی کرد. تحصیلات دانشگاهی او در رشته روانشناسی در دانشگاه تهران بود که به قصد مهاجرت به کانادا آن را ناتمام رها کرد. حسینی در سال 1374 ازدواج کرد، اولین پسرشان محمدامین در زمستان 1382 و پسر دومشان امیرعلی در تابستان 1390 به دنیا آمد. او فعالیت خود را در عرصه هنر با تئاتر آغاز کرد.

ماجرای ازدواج شهاب حسینی از زبان خودش

قبل از اینکه با همسرم آشنا شوم، هیچ قصدی برای ازدواج نداشتم تا اینکه زمان ما را دور هم جمع کرد. به او پیشنهاد ملاقات دادم، اما همسرم به این گونه دوستی ها و آشنایی ها اعتقادی نداشت و گفت: اگر کسی واقعاً عاشق است و میل قلبی دارد که به دختر مورد علاقه اش برسد، باید در این راه صادقانه قدم بردارد. به همین دلیل موضوع را با خانواده در میان گذاشتم و تصمیم گرفتم ازدواج کنم. من قبلاً نیمه دوم زندگی ام را پیدا کرده بودم. بعد از صحبت های اولیه و آداب و رسومی که از این گذر می گذرد، بعد از 3-4 ماه خواستگاری با هم ازدواج کردیم اما شرایط برگزاری جشن عروسی را نداشتم، از طرفی می خواستم استقلال را در سال جاری شروع کنم. زندگی با ترتیب دادن یک مهمانی توسط خودم ; برای همین 3 سال طول کشید تا به جشن عروسی برسیم.

من آن زمان سید شهاب الدین حسینی بودم، فقط همین. خلاصه با هم از صفر شروع کردیم. البته پدر و مادرمان سعی کردند دست ما را بگیرند. اما ما برنامه ریزی کرده بودیم که از خودمان روی پایمان بایستیم و خوشبختانه این کار را انجام دادیم. خلاصه اینکه من سید شهاب الدین و پریچر قنبری 22 ساله زندگی مشترکمان را با تمام کمبودها شروع کردیم و تا امروز با وجود همه سختی ها و فراز و نشیب ها همیشه با هم بودیم.

شهاب حسینی

شهاب حسینی در سال 1387 برای بازی در فیلم فروشنده برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم فجر شد و در جشنواره کن 2016 شهاب حسینی برای بازی در فیلم فروشنده برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. به کارگردانی اصغر فرهادی. وی در سال ۲۰۱۱ به همراه بازیگران فیلم «جدایی نادر از سیمین» برنده خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین‌المللی فیلم برلین شد.

شهاب حسینی به همراه تعدادی از دوستانش و همچنین برادرش سید مهدی حسینی گروه موسیقی هفت را تأسیس کردند. تاکنون چهار مجموعه از آهنگ های این گروه منتشر شده است که شهاب حسینی در آلبوم های یک و دو رسیتال اجرا کرده و در آلبوم های سه و چهار خوانده است. هفت سین (در گروه کر)، زمان رفتن، پرواز، خدا و خداحافظ (تک نفره) نام ترانه هایی هستند که شهاب حسینی در آلبوم هفت 3 خوانده است، همچنین در آلبوم هفت 4 ترانه های «پریچر» را خوانده است. ” ، ” آشنا غریب ” و ” بادرود ” به عنوان تکنواز (خواننده) و همچنین تک آهنگ “شهزاده رویا”.

شهاب حسینی

جوایز شهاب حسینی

2017/ جایزه بهترین دستاورد هنری را برای نمایش Confession، دانشگاه ALU کالیفرنیا دریافت کرد.

2016/ دریافت جایزه بهترین کارگردانی برای فیلم ساکن طبقه میانی جشنواره فیلم آمریکا (بخش فیلم اکشن).

2016/ جایزه بهترین بازیگر مرد را برای فیلم هیس دریافت کرد! دختران جیغ نمی زنند، جشنواره فیلم آمریکای شمالی.

2016/ دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد برای فیلم فروشنده، جشنواره فیلم کن.

1393/ جایزه بهترین بازیگر مرد را برای فیلم «حوزه ناچی» از جشنواره فیلم لیبسون دریافت کرد.

1392/ ​​جایزه بهترین بازیگر مرد را برای فیلم تعبیر خواب، جشنواره بین المللی فیلم و تلویزیون کارآگاه فست دریافت کرد.

2011/ دریافت خرس نقره ای بهترین بازیگران مرد برای جدی نادر به کارگردانی سیمین، جشنواره بین المللی فیلم برلین.

1396/ جایزه بهترین بازیگر مرد را برای فیلم «فروشنده»، «جشنواره سینما» دریافت کرد.

1396/ جایزه بهترین بازیگر مرد را برای فیلم «فروشنده» ضیافت حافظ دریافت کرد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا