درباره اینکه آیا کاربران ربات”همستر «سکه» به درآمدزایی رسیده است، تحقیقات نشان می دهد که صرافی های متعددی در دنیا در این زمینه فهرست شده اند، هرچند ارزش درآمد حاصله ناچیز بوده است، اما این ارز همچنان در حال مبادله است، اما تا کی این بازی را ادامه می دهد؟ ، توجیه و درک، سوالی است که در آینده مشخص می شود.

به گزارش مانیبان به نقل از ایسنا، ابتدای تابستان سال جاری بود که نوع جدیدی از ارزهای رمزنگاری شده به نام همستر کوین توانست نظر بسیاری از کاربران را در کشورهای مختلف از جمله ایران به خود جلب کند. این بازی به صورت ربات در دسترس بود و بازیکنان باید با کلیک بر روی یک ارز درون بازی، توکن های بیشتری جمع آوری می کردند. در عین حال اما و اگرهای زیادی در مورد آینده این بازی وجود داشت تا اینکه بعد از گذشت چند ماه به نظر می رسد همه چیز برای بازی تلگرام رو به جلو است. همستر خیلی خوب پیش نرفته است و این سوال پیش می آید که آیا زمان مرگ فرا رسیده است؟

در همین راستا مصطفی امیری، دبیر انجمن فین تک و عضو هیئت مدیره سازمان اتحادیه فناوری اطلاعات استان تهران درباره آینده این نوع ارزهای رمزنگاری شده گفت: واقعیت این است که چنین مواردی بازی بیش نیست. و این اشتباه است که آنها را پیچیده بدانیم.

وی افزود: امروزه شاهد اشکالی از بازی ها هستیم که روی پلتفرم خود توکن هایی برای فعالیت های کاربران ایجاد می کنند که بسیار بیشتر از گذشته خواهد بود و موضوع پیچیده و متفاوتی نیست زیرا این نوع ادبیات در گذشته وجود داشته است. بنابراین برای چنین موضوعاتی گذشته ای مربوط به ایجاد ارز وجود ندارد.

امیری در ادامه صحبت های خود درباره درآمد همستر کوین تصریح کرد: لازم به ذکر است که داستان یک سرگرمی است و چندین سال پیش مشکل مشابهی برای گوگل رخ داد و به شدت باعث نصب نقشه گوگل شد و افراد زیادی را درگیر کرد اما در نهایت بهره برداری لازم انجام شد. این بازی عملاً مانند سایر موارد کنار گذاشته شد. اما تفاوت همستر طرف دیگر این است که این بازی اکنون در زمینه بلاک چین معنا پیدا کرده است. بنابراین برای اینکه بتوان گفت پروژه ای جدی یا ارزش آفرین انجام شده است، با نگاهی به گذشته می توان برای آن قیمت گذاشت.

دبیر کمیسیون فین‌تک و عضو تهران نصر درباره نحوه کسب درآمد کاربران با آن و صحت آن توضیح داد: در این زمینه چندین صرافی در دنیا فهرست می‌شود، اگرچه ارزش آن ناچیز است، اما این ارز مبادله می‌شود، اما چگونه تا زمانی که بازی ادامه یابد، روشن شود و درک شود، سوالی است که در آینده مشخص خواهد شد.

امیری با اشاره به خطرات و مضرات حضور در این گونه طرح ها تصریح کرد: طبیعتاً چنین طرح هایی که به میلیون ها می رسد می تواند مورد کلاهبرداری قرار گیرد و در نتیجه موجی که شروع می شود رنگ و بوی تقلب پیدا می کند; بنابراین، همانطور که گفته شد، هر پروژه ای که به میلیون ها برسد، مانند ثبت نام خودرو یا هر پروژه دیگری که نیازهای انسان را تحریک کند، بدیهی است که چندین قربانی خواهد داشت.

وی در پایان سخنان خود توصیه کرد: ورود به هر حوزه ای باید با سطحی از شعور همراه باشد. در این زمینه، اگر کاربران از دید یک بازی به آن نگاه کنند، آگاهی معنای چندانی ندارد، اما اهمیت دارد. حفظ حریم خصوصی و اطلاعات در این بین در حال تبادل است. به طور کلی، اگر پخش را سرگرمی بدانیم، حدود احتیاط باید با سرمایه گذاری متفاوت باشد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :