بسیاری از افراد به راحتی از کلمه خودشیفته در مورد دیگران استفاده می کنند و هرگونه بحث یا رفتار خودخواهانه را عامل خودشیفتگی می دانند. اما برخورد با کسی که واقعا خودشیفته است بسیار دردناک و طاقت فرسا است.

به گزارش بازتاب آنلاین، افراد خودشیفته اغلب در روابط خود با دیگران رفتارهایی از خود نشان می دهند که با شناخت این نشانه ها می توانید خودشیفتگی آنها را تایید کنید. از جمله این رفتارها می توان به 7 حالت زیر اشاره کرد:

1. گاهی اوقات آنها کاملا رفتار می کنند

اولین رفتار گیج کننده افراد خودشیفته این است که گاهی اوقات آنها فردی کامل و بی نقص به نظر می رسند، اما لحظه بعد با شما بسیار بد رفتار می کنند. این رفتار واقعا آزاردهنده است زیرا در بیشتر مواقع آن رفتار بی نقص و بی نقص را از او انتظار دارید. در واقع آنها با این نوع رفتار می خواهند به اهداف خود برسند.

2. به همدلی خود ضربه بزنید

آنها شفقت و همدلی شما نسبت به خود را یک ویژگی خوب نمی دانند، آنها از آن برای انجام آنچه می خواهند استفاده می کنند.

3. هرگز خود را سرزنش نمی کنند

اکثر مردم وقتی با کسی بد رفتار می کنند (عمدا یا ناخواسته) احساس شرم و گناه می کنند. با این حال، خودشیفته ها در هیچ شرایطی احساس شرم نمی کنند، وقتی اشتباه می کنند آن را نمی پذیرند و عذرخواهی نمی کنند.

4. در پاسخ به اشتباهات خود دروغ های عجیبی می گویند

اگر یک خودشیفته را در حال اشتباه دستگیر کنید، برای توجیه رفتار خود دروغ های عجیب و غریب می گویند و حتی ممکن است آنقدر غیرحرفه ای این کار را انجام دهند که احساس کنید مقصر شما هستید.

5. زمانی که به آنها نیاز دارید ناپدید می شوند

خودشیفته ها در مواقع لزوم در ناامید کردن دیگران تردیدی ندارند و از انجام این کار نیز لذت می برند.

6. خودشیفته ها مشکلات عاطفی را متفاوت از دیگران درک می کنند

اگرچه گفته می شود که آنها بی احساس هستند، افراد خودشیفته پر از احساسات هستند. اما احساسات آنها با دیگران متفاوت است. به عنوان مثال، اگر یک خودشیفته را به دلیل رفتارش تهدید به ترک او کنید، باعث می شود احساس گناه کنید و از ترک او پشیمان شوید یا حتی درخواست بخشش کنید. البته اگر اشک می ریزد، اشک هایش کاملا واقعی است. این اشک ها فقط برای اوست نه برای تو.

7. خودشیفته ها می توانند به راحتی دیگران را رها کنند

رها کردن دیگران و نادیده گرفتن احساسات آنها ساده ترین کاری است که یک خودشیفته می تواند انجام دهد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما