اخبار روز

هفت نکته مهم برای وزیر فعلی ورزش و جوانان

با توجه به اینکه مراحل انتخاب مهندس کیومرث هاشمی بیش از دو سال عجیب و جنجالی در این رشته ورزشی به طول انجامید. لازم دیدم هفت نکته را در رابطه با مسئولیت آنها یادآوری کنم:
پاسخ: امروز، سرپرست وزارت ورزش و جوانان می تواند با خیال راحت ادعا کند که او یک «مدیر ورزشی» است که در 30 سال گذشته به عنوان معلم تربیت بدنی در یک شهر کوچک شروع به کار کرده و از مقام نایب قهرمانی به مقام دوم رسیده است. ارشد در بخش های مختلف ورزشی ریاست کمیته ملی المپیک را تجربه کرد. اما باید بداند که وظایف جدیدش بسیار مهم است و با شرایط پیش آمده قابل مقایسه با وظایف قبلی اش نیست! با این حال، اگر او در آغاز سلطنت سیزدهم معرفی می شد، کار آسان تری داشت. اما جامعه ورزش به درستی از او انتظار دارد که وضعیت را بهبود بخشد و با تغییر در مدیریت، دیدگاه ها، روش ها و عملکردها در این زمینه، ورزش را با برنامه ریزی چند جهته و دقیق در مسیر درست هدایت کند، به این امید که در آینده، شکاف بین ما و کشورهای پیشرفته ورزشی کمتر و کمتر خواهد شد.
ب: موضوع مهم دیگر نحوه برخورد و عزل مدیران اجرایی است
‘تحمیلی’، انتخاب بهترین و سریع ترین نماینده مجلس و قانونی و بلاتکلیفی اکثر فدراسیون ها و اداره آنها توسط ‘نظارتان موقت’ زیان آشکار و پنهانی نیست که از درون و بیرون به فدراسیون ورزشی ما وارد شده است!
به همین دلیل می توان این پیشنهاد ملموس را برجسته کرد که اولویت کاری آقای هاشمی باید ساماندهی این انجمن ها بدون رئیس باشد. بیش از همه سه انجمن پایه ژیمناستیک، سوارکاری و دو و میدانی که از دیرباز برای عده ای که همیشه فرصت طلب هستند و تنها منافع شخصیتی خود را در مسیر قدرت و در نهایت بی کفایتی در این رشته های مادر می بینند شناخته شده است.
“برهنه” زدی! این افراد آنقدر شناخته شده هستند که نیازی به ذکر نام آنها در اینجا نیست. رایزنی ها و تحرکاتی را برای پیشبرد بیشتر منافع شخصی خود با برگزاری یک انتخابات تقلبی آغاز کرده اند!
مهندس هاشمی باید به این سه پایه نگاه دقیق داشته باشد و تلاش کند تا انتخابات آنها در زمان مناسب و در فضایی سالم با مدیریت برگزار شود.
ج: علاوه بر این، فردی مسئول امور مشترک فدراسیون ها و سازماندهی انتخابات فدراسیون ها باشد که به نیازهای زمانه و اهمیت امور کوچک فدراسیون ها به خوبی آشنا باشد. بدیهی است که دود این غفلت از این مسئولیت مهم به چشم مجموعه ورزشی کشور و در سطح ملی خواهد رفت.
د: بازی های آسیایی هانگژو به زودی در چین برگزار می شود و این مهم است
وجه تمایزی دارد که باید برای حضور چشمگیر در آن آماده شود.
هیئت ورزشی ایران باید حداقل از عنوان ششمی خود در بازی های آسیایی اندونزی دفاع کند. در واقع تیم های ایرانی که در این مسابقات شرکت می کنند باید از هر نظر آماده و توانمند ظاهر شوند.
بدیهی است که سردرگمی در برنامه ریزی و عدم نظارت در این مقطع زمانی می تواند شکست تلخی را بر کاروان کشورمان تحمیل کند! و آن وقت آقای هاشمی بی گناه باید در هنگام معرفی خود به مجلس منتظر سوالات و ردیه های متعدد نمایندگان محترم باشد.
هه: سرپرست وزارت ورزش و جوانان تنها می تواند با در نظر گرفتن خواسته ها و نیازهای منطقی ورزشکارانی که برخی از آنها وضعیت جسمانی خوبی ندارند و اخلاق بدی دارند، ارتباط منطقی، نزدیک و عاطفی برقرار کند، در عین حال. زمان فراهم کردن بودجه برای تشویق قهرمانان مدال و ایجاد زمینه های هدفمند و ذهنی برای موفقیت آنها.
قهرمانانی که در رشته های مختلف ورزشی زحمات زیادی کشیده اند، سختی ها، رنج ها و مشقت های زیادی را متحمل شده اند و با صلابت و رشادت های خود در بازی های المپیک آسیایی و جهانی برای جمهوری اسلامی ایران افتخارآفرینی کرده اند و می توانند در هانگژو به پیروزی های درخشانی دست یابند. بازی های آسیایی .
و باور کنید وقتی به مطالبات مدال آوران نگاه می کنیم و حقوق معوقه و پاداش آنها را می پردازیم و با شناختی که از روحیه ملی و میهنی آنها داریم، مطمئن می شویم که آنها نمایشی متفاوت و بهتر از مدال آوران ارائه می دهند. گذشته در چین .
ز: متخصصان ورزش آگاه و آگاه از جمله چیزهای دیگر می دانند
آفت های فوتبال کشورمان حاشیه های خسته کننده زیادی است که مانند خاری در چشمان زندگی این رشته است!

این حواشی مزاحم در فدراسیون و باشگاه حناشی یکی از عوامل تنش زایی است که در صورت بی توجهی و عدم توجه به آن می تواند آثار مخربی بر متن فوتبال کشورمان بگذارد و حرکات این رشته پرطرفدار را با مشکل مواجه کند!
از سوی دیگر با توجه به حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت های آسیا، انتظار می رود سرپرست وزارت ورزش و جوانان کارگروه نخبگانی را در راستای آسیب شناسی فوتبال و حضور مقتدرانه تیم ملی تشکیل دهد. که تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران بدون کوچکترین نگرانی راهی قطر می شود.

* رئیس کارگروه ورزش حزب اسلامی موتلفه

258 258

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا