سبک زندگی

هفت استایل جذاب از زنان برونگرای سینمای ایران

چه بپوشیم: سینمای ایران با تمام محدودیت ها و محدودیت ها توانسته بازیگران زن درخشانی را روی صحنه نمایش دهد. استعداد و توانایی بازیگران زن در به چالش کشیدن خود در نقش های مختلف واقعا ستودنی بود و هست. یکی یکی از چالش برانگیزترین نقش هایی که بازیگران زن و مرد بازی می کنند، شخصیت برون گراها است.

این شخصیت ها کارهای زیادی برای انجام دادن دارند. اما اگر بازیگر نتواند تعبیر نقش را متعادل کند، نتیجه خیلی بد می شود و تماشاگر آن را دوست نخواهد داشت. در این مطلب نگاهی داریم به عملکرد بازیگران زن ایرانی در نقش های برونگرا و سبک آنها.

هدیه تهرانی – کاغذ بدون خط

هفت سبک جذاب زنان برونگرا در سینمای ایران

هدیه تهرانی همیشه محبوب است. چه زمانی که در دهه 70 بی رقیب بود و نقش های ویژه سینمای ایران را برعهده گرفت و چه حالا که از اوج جوانی با دوری کوتاه بازگشته و مخاطبان را در هر سنی مجذوب خود کرده است.

چهره ای کاریزماتیک و چهره و بیان سردی دارد که البته نوعی اقتدار دارد که او را جذاب می کند. این هدیه بر روی کاغذ بدون خط در کاغذی برخلاف ویژگی های معمول آن ظاهر شد. او زنی خانه دار بود که مانند همه همتایانش در خانواده های ایرانی با مسئولیت های یکنواخت و به ظاهر نامرئی دست و پنجه نرم می کرد.

چرا نامرئی زیرا علیرغم اهمیت بسیار زیاد اداره امور داخلی، هرگز به اندازه کار یک مرد یا کارمند مورد توجه قرار نمی گیرند. تهرانی در این شغل زنی با مسئولیت های کلیشه ای بود، اما باری از این تکرار احساس نمی کرد. او به وضعیت خود اعتراض کرد و سعی کرد با نوعی درون نگری آن را تغییر دهد.

سبک تهرانی هم در این فیلم جالب بود. او جلیقه، پیراهن ورزشی و شلوار پوشیده بود. او معمولاً کلاهی بر سر می گذاشت و زنی زیبا اما جسور به نظر می رسید.

سحر دولتشاهی – می خواهم زنده بمانم

هفت سبک جذاب زنان برونگرا در سینمای ایران

دولتشاهی در سریال «می‌خواهم زنده بمانم» دختری بود که به دلیل شیفتگی زیاد به پدرش، حاضر شد پیشنهاد ازدواج مردی مرموز را بپذیرد. این مرد مرموز با بازی حامد بهداد در عشقی عجیب و خودخواهانه اسیر دولتشاهی خروجی و آزاد شده بود.

سحر در این سریال که دهه ها پیش روی داد، نشانه های ظاهری قابل توجهی از برون گرایی را نشان داد. او خوش لباس و آراسته بود. این ویژگی غالب افراد برون گرا با اعتماد به نفس است.

مراقبت و استفاده از کت ها و کت های شانه های محکم یکی از ویژگی هایی بود که به تعریف این چهره قدرتمند و مطمئن کمک کرد. موهای وسط و رنگ های زیبا که هماهنگی کامل داشتند از دیگر ویژگی های استایل دولتشاهی به عنوان دختری برون گرا بود.

آزاده صمدی افعی، تهران

هفت سبک جذاب زنان برونگرا در سینمای ایران

در میان سریال‌ها و فیلم‌های سال‌های اخیر، عافیت تهران با تمام ایراداتش در بین مردم محبوب شده است. یکی آزاده صمدی یکی از بازیگران این سریال است. الا که به عنوان همسر سابق مردی در فیلم سودای کارگردان و البته یک قاتل ظاهر می شد، شخصیتی برونگرا داشت که دوست داشتنی و کوتاه مزاج به نظر می رسید.

عناصری مانند شیک پوشیدن، آراستگی و آرایش در سبک صمدی دیده می شد. برونگراها تمایل زیادی به ظاهر خود دارند و دوست دارند مورد پسند و محبوبیت قرار گیرند. این شخصیت نیز ویژگی های مشابهی داشت.

هانیه توسلی- دنیا با من می رقصد.

هفت سبک جذاب زنان برونگرا در سینمای ایران

مجموعه ها و آثار سروش صحت در سال های اخیر با استقبال خوب مردم مواجه شده است. او با استفاده از طنزی متفاوت و نوعی سادگی توانسته نظر عموم را جلب و جذب کند. البته باید توجه داشت که گاهی این سادگی و طنز فراتر از هوش و بهانه ای مکرر است که توانسته افکار عمومی را فریب دهد. جدای از این ها، جهان مه من براش یکی از شاخص ترین فیلم های صحت در سال های اخیر است. او به خاطر حضور هانیه در این فیلم حضور دارد. توسلی او نقش همسر مردی ثروتمند و میانسال را بازی کرده است. این زن که با مردی بزرگتر از خودش بوده است ویژگی های برون گرا دارد. او در جمع زیاد صحبت می کند و از بیان نظرات خود که حتی با خواسته های جمعیت همخوانی ندارد، هراسی ندارد. سبک هانیه در این فیلم به خوبی انتخاب شده است. با موهای رنگ شده و آرایش زیاد، سعی کنید از استایل های اسپرت استفاده کنید.

باران کوستاری – عرق سرد

هفت سبک جذاب زنان برونگرا در سینمای ایران

کوتاری نقش‌های تکراری را بازی می‌کند و سال‌ها از احتمال ظهور به عنوان یک ستاره درخشان دور بوده است. با این حال، عرق سرد یکی از معدود نقش های جذابی است که به خوبی انجام شده است. او در این فیلم نقش فوتبالیستی را بازی می کند که با همسرش مشکل دارد. زن به این زن اجازه بازی نمی دهد و آزادی هایش را گرفته است. باران در این نقش دختری برونگرا است که ورزش می کند، جسور است و سعی می کند از شرایط ناعادلانه حاکم بر زندگی زنان این جامعه بگریزد. آن را دریافت نکنید. جدای از داستان، باید به استایل خوب کوثری در این نقش هم اشاره کرد. او در صحنه های خارج از زمین ضربات چاقو دارد. از رنگ های خاکستری و خنثی استفاده می کند و استایل آن دارای ویژگی های تک جنسیتی است. یعنی یک استایل اسپرت دارد که ویژگی های آن را می توان به استایل خانم ها و آقایان مرتبط دانست.

لیلا حاتمی حکم

هفت سبک جذاب زنان برونگرا در سینمای ایران

سفارش یکی یکی از جذاب ترین آثار مسعود کیمیایی در دوران پس از انقلاب است. او در این فیلم بار دیگر دنیای بیرون از شخصیت‌های خودمختار را به نمایش گذاشته است که رنج عمیقشان لب به فریاد گشوده است. لیلا حاتمی در این نمایش در نقش دختری فرهیخته ظاهر می شود که زمانی تحصیل کرده و درس خوان بود و حالا کارش او را به فریاد زدن و گرفتن اسلحه کشانده است. او در این فیلم که جزو آثار سیاه رده بندی می شود با سبکی همسو با ویژگی های این ژانر دیده می شود. او از رنگ های تیره و کت چرم استفاده کرده است. به عقیده افراد مدرن، این سبک با سبک باندی شخصیتی که بازی می کند هماهنگ است.

ترانه علیدوستی – تینارای سعد

هفت سبک جذاب زنان برونگرا در سینمای ایران

اگر به دنبال فیلمی کاملا متفاوت از سینمای ایران هستید، باید نگاهی به پذیرایی ساده مانی حقیقی بیندازید. او در این فیلم به موضوعی خاص و عجیب روی آورده است و داستان زن و مردی را روایت می کند که حتی نامشان در فیلم ذکر نشده است و از هیچ به هیچ می روند و کیسه های پر از پول را بین شخصیت های مختلف تقسیم می کنند. . در فیلم این دو شخصیت که به نظر وظیفه به چالش کشیدن اراده انسان در مواجهه با دنیا را دارند، سبک های خاص خود را دارند. یکی از این دو، ترانه علیدوستی زنی برونگرا، جذاب و پرخاشگر است. طراحی لباس او که توسط طراح متخصص به نام نگار نعمتی انجام شده بود، نقش مهمی در جذابیت شخصیت او داشت. در این آهنگ که به نوعی نماد نمایش جهانی است از رنگ های شاد و قابل توجه با سلیقه کامل با رنگ های خنثی و سبک لایه ای و جزئی استفاده شده است.

در پایان

کدام یک از این فیلم ها را دیده اید؟ کدام یک از زنان سینمای ایران را به عنوان یک شخصیت برونگرا بیشتر دوست دارید؟ آیا نام دیگری در نظر دارید که به این لیست اضافه کنید؟

منبع:برترینها

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا