اخبار روز

هفته آینده 906 هزار تومان برای جمعیت واریز می شود


به گزارش مانی بان، در حالی که زمان پرداخت سود سهام عدالت جاماندگ در حال مشخص شدن است، قطار عدالت 1401 به ایستگاه پایانی نزدیک می شود.

به گفته مسئولان سازمان بورس، سود سهام حاصل از عملکرد مالی سال 1401 و سود سهام وراثی که به دلایل مختلف در اسفندماه سود سهام متوفی خانواده خود را دریافت نکرده اند. خرداد ماه امسال به حساب بازماندگان واریز می شود اما هنوز تاریخ دقیق آن اعلام نشده است.

ولیاله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران بورس کشور در گفت وگویی اظهار داشت: در مجامع شرکت ها همواره بر پرداخت سود در زمان و تاریخ تعیین شده تاکید می شود. اما برخی از شرکت ها به کارفرمایان خود بدهکار هستند و نمی توانند مطالبات خود را دریافت کنند. از این رو برای وصول بدهی و پرداخت سود سهام، روزانه و مستمر با بازرگانان در تماس هستیم.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس نیز درباره پرداخت سود سهام عدالت گفت: امیدواریم. خرداد به منظور وصول سود و پرداخت مابقی سرمایه.

حال باید منتظر ماند تا به گفته عشقی، شورای عالی بورس زمان دقیق این سپرده گذاری را مشخص کند. لازم به ذکر است برای دریافت این سپرده نیازی به مراجعه به جایی نیست که دلیل آن کوتاهی هشت شرکت در مرحله دوم سپرده سود سال گذشته است.

به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، اگر فردی مشمول بخش عدالت بازماندگان نباشد، می تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه اجتماعی ارائه کند. اما بلافاصله وزارت رفاه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از مردم و متقاضیان دریافت سهام تقاضا داریم از تماس با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با سهام خودداری کنند.

اگرچه در این مرحله خبری از میزان سودی که سهامداران دریافت می کنند منتشر نشده است، اما به نظر می رسد طبق روال سپرده گذاری در مرحله دوم که در اسفند ماه 1402 صورت گرفت، صاحبان پرتفوی سهام 452 هزار تومانی شدند. باید 409 هزار تومان دریافت کند. افرادی که 492 هزار تومان پرتفوی دارند 446 هزار تومان، پرتفوی های 532 هزار تومانی 482 هزار تومان و سهامدارانی که یک میلیون تومان پرتفوی دارند 906 هزار تومان دریافت می کنند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا