اخبار روز

هشدار نسبت به خرید آیفون 14 در ایران/عدم دریافت سرویس آیفون 14 در ایران

به گفته پی ام آپ، حمیدرضا دهقانی نیا اظهار داشت: برخلاف برخی شایعات و گمانه زنی ها، امکان دریافت سرویس آیفون 14 در ایران وجود ندارد و حتی اگر این گوشی تا یک ماه پس از خرید سرویس دریافت کند، توسط سیستم های FMS شناسایی می شود و در نهایت هیچ سرویسی انجام نمی شود.

وی در یک برنامه تلویزیونی تاکید کرد: با توجه به شرایط قانونی و امکان شناسایی این مدل گوشی، قطعا خریداران احتمالی متضرر خواهند شد، بنابراین تاکید می‌کنیم مردم این گوشی را خریداری نکنند.

طبق گفته نهادهای تصمیم گیرنده، آیفون 14 در ایران رجیستر نشده و بنابراین امکان استفاده از آن وجود ندارد. این موضوع در هفته های اخیر باعث شده تا برخی مدعی شوند که می توانند این محدودیت را دور بزنند و آیفون 14 را در ایران فعال کنند که فعالان این حوزه آن را تکذیب می کنند.

مهدی آبکاری – دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه – خرداد وی با بیان اینکه امسال بازار پیچیده ای در رابطه با آیفون 14 ایجاد شده و برخی ادعا می کنند که آنتن دائمی می سازند یا وارد می کنند، پیشنهاد کرد با توجه به مصوبه مجلس که حداقل عوارض گمرکی گوشی های تلفن همراه بیش از 600 دلار باشد. 15 درصد و تعرفه کالاهای مسافری حداقل دو برابر این مقدار است که می توان آن را هزینه ای معقول برای واردات آیفون 14 به نفع دولت و وضعیت تجاری دانست.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا