اخبار روز

نخست‌وزیر چین درباره خطر جنگ جهانی سرد بین کشورهای قدرتمند هشدار داد!

نخست‌وزیر چین در نشست آسه‌آن، به خطر جنگ سرد جدیدی که ممکن است درگیری قدرت‌های جهانی را به دنبال داشته باشد، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لی چیانگ امروز در نشست سالانه آسه‌آن تأکید کرد که اجتناب از جنگ سرد جدید در مواجهه با مناقشات بین کشورها ضروری است. به علاوه، نخست‌وزیر چین به این مسئله اشاره کرد که نحوه‌ی حل اختلافات باید به شیوه‌ی مناسبی اتفاق بیافتد.

در ادامه، لی چیانگ بیان کرد که در حال حاضر، خودداری از جانبداری، اختلافات بین ائتلاف‌ها و جنگ سرد جدید بسیار حائز اهمیت است. در همین راستا، نشست آسه‌آن به منظور بحث پیرامون خطر جنگ سرد جدید و گرفتار شدن به مناقشات میان قدرت‌های بزرگ برگزار شده است.

با توجه به این برنامه، برای بیان دیدگاه‌های خود، نخست‌وزیر چین به همراه معاون رییس جمهور آمریکا و رهبران کشورهای شریک دیگر، از جمله ژاپن، کره جنوبی و هند به مذاکره پرداخته‌اند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ همتای چینی وی در این نشست شرکت نکردند.

در این نشست که در جاکارتا، پایتخت اندونزی برگزار می شود، نگرانی در مورد فعالیت های “جسورانه” چین در دریای چین جنوبی که یک کریدور تجاری کلیدی است و بسیاری از اعضای آسه آن خواسته های متناقضی با چین دارند، در دستور کار قرار دارد.

در جریان نشستی در جاکارتا، پایتخت اندونزی، میان لی، کامالا هریس، معاون رییس جمهور آمریکا و رهبران کشورهای شریک دیگر، از جمله ژاپن، کره جنوبی و هند، مذاکراتی درباره فعالیت‌های چین در دریای چین جنوبی برگزار شده است. در این جلسه، نگرانی‌های مربوط به فعالیت‌های “جسورانه” چین در کریدور تجاری مهمی که در این منطقه قرار دارد، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. یکی از موضوعاتی که در دستور کار این جلسه قرار دارد، مذاکرات درباره آیین‌نامه پربحث برای این گذرگاه آبی با چین است.

در حالی که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا و شی جینپینگ، همتای چینی او در این نشست شرکت نکرده‌اند، برخی کشورهای منطقه درباره فعالیت‌های پکن در دریای جنوبی چین اعتراض دارند. اصلی‌ترین حامی کشورهای این منطقه در برابر چین، آمریکا است.

با این حال، باید به هشدار نخست وزیر چین در مورد “جنگ سرد جدید” توجه کرد و این موضوع نشان دهنده‌ی خطراتی است که به دنبال دخالت در مناقشات میان قدرت‌های بزرگ، ممکن است به وجود آید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا