هشدار مقام اوکراینی درباره تهدید امنیتی تلگرام

هشدار مقام اوکراینی درباره تهدید امنیتی تلگرام

این اظهارات بودانوف، چند هفته پس از دستگیری پاول دوروف، مدیرعامل روسی الاصل تلگرام در فرانسه مطرح شد. دادگاهی در فرانسه، دوروف را به جرایم متعدد از جمله مدیریت یک پلتفرم آنلاین که امکان تراکنش‌های غیرقانونی، هرزه نگاری کودکان، قاچاق مواد مخدر و کلاهبرداری را فراهم کرده، متهم کرده است.

بودانوف در گفتگو با رادیو خارتیا گفت: هرگز از گفتن این که تلگرام، تهدیدی برای امنیت ملی اوکراین است، هراسی نداشته است. تلگرام مضر است و مسدود کردن آن، امکان پذیر است.

این مقام اوکراینی گفت: طرفدار مسدود کردن تلگرام به همان شکلی که شبکه اجتماعی روسی «وی کنتاکته» در ماه مه ۲۰۱۷ مسدود شد، نیست؛ اما صاحبان کانال تلگرام نباید ناشناس باشند. از صاحبان کانال‌های تلگرام باید خواسته شود هویت خود را ثبت کنند تا همه بدانند این کانال یک شهروند فدراسیون روسیه است یا یک شهروند اوکراین.

تلگرام همچنان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های شبکه اجتماعی در میان اوکراینی‌ها است. یافته‌های یک نظرسنجی در سپتامبر ۲۰۲۳ توسط «موسسه بین‌المللی جامعه شناسی کی‌یف» نشان داد ۴۴ درصد از اوکراینی‌ها، از تلگرام برای دریافت اطلاعات و اخبار استفاده می‌کنند.

مقامات و نهادهای دولتی متعدد اوکراین برخلاف توصیه سازمان پخش تلویزیونی و رادیویی این کشور، همچنان از تلگرام استفاده می‌کنند.

پاول دوروف که دارایی خالص او ۱۵.۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است، در سال ۲۰۱۴، پس از خودداری از عمل به خواسته‌های کرملین برای مسدود کردن گروه‌های مخالف در «وی کنتاکته»، روسیه را ترک کرد و سپس این پلتفرم را فروخت.

بر اساس گزارش کی یف ایندیپندنت، دوروف مدعی است مطرود شده و عملا از روسیه تبعید شده است اما گروه اوکراینی «کرملین گرام» که علیه استفاده از تلگرام در اوکراین فعالیت می‌کند، مدعی است او از زمان خروج از روسیه، ۶۰ بار به این کشور سفر کرده است.

منبع: تحلیل بازار

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما