مدیر کل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر غیرقانونی بودن استفاده از انواع داروها در تولید محصولات آرایشی، بهداشتی و غذایی، اظهاراتی مبنی بر فروش صابون هایی به نام صابون تریاک نیز مطرح کرد. ، گفت: هیچ منبع علمی و ثابت شده ای وجود ندارد که یک فرآورده حاوی تریاک بتواند در پاکسازی موضعی پوست اثر داشته باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی انصاری به قاچاق صابون تریاک در کشور اشاره کرد و گفت: امروزه در برخی اماکن عمومی می توان مواد مخدر را به فروش رساند. صابون افیون نیز به صورت غیرقانونی به بازار عرضه می شود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در صورت مشخص شدن فروش این محصول در بازرسی های میدانی، جمع آوری و به مراجع قضایی ارائه می شود. اما وجود این محصول در بازار موجب اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو نمی شود.

انصاری همچنین با اشاره به اینکه این محصولات در برخی مکان های عمومی به راحتی قابل دسترسی است، گفت: اگر به برخی مکان های عمومی مراجعه کنید حتی می توانند مواد مخدر نیز در اختیار شما قرار دهند! اجناس زیادی در این مکان ها به فروش می رسد. سوال این است؛ آیا فروشنده ساندویچ در این اطراف تحت نظارت است؟ اگرچه کنترل هایی وجود دارد، اما فعالیت های ما در این زمینه محدود است. به اطلاع مردم می رسانیم که از این گونه محصولات استفاده نکنند و فریب تبلیغات را نخورند.

وی با بیان اینکه استفاده از هیچ گونه داروی مخدر در محصولات آرایشی، بهداشتی و غذایی مجاز نیست، تاکید کرد: این فرآورده ها در صورت داشتن خواص درمانی در زمره داروها قرار گیرند و مصرف آن تنها با تجویز پزشک و عرضه مشخص امکان پذیر است. . به مراکز تبدیل می شوند. همه نمی توانند ادعا کنند که یک محصول اثر درمانی دارد و مردم از آن استفاده می کنند.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو افزود: هیچ منبع علمی و اثبات شده ای وجود ندارد که فرآورده ای حاوی تریاک بتواند در پاکسازی موضعی پوست اثر داشته باشد. به همین دلیل توصیه نمی کنیم افراد تحت تاثیر چنین تبلیغاتی قرار بگیرند و برای مشکلات خود به این محصولات مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما