اخبار روز

هشدار رئیس کل دادگستری تهران نسبت به گسترش یک بازی

به گزارش آنلاین مرکز رسانه قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تاکید بر لزوم تعیین میزان واقعی مطالبات پرونده های ارزهای دیجیتال از ابتدای تشکیل پرونده، گفت: آنچه مهم است پیگیری مالی و بررسی کارشناسی است. منشأ و مقصد وجوه

علی القاصی، رئیس دادگستری استان تهران در جلسه رسیدگی به پرونده‌های چند شاکی در حوزه ارزهای دیجیتال، با تاکید بر اینکه «ردیابی مالی» و «شناسایی اموال» اولین گام و اقدام در جرایم اقتصادی است، گفت: در زمینه پرونده های مربوط به سهام، بورس، شرکت ها و املاک، ردیابی مالی و شناسایی اموال مهمترین اقدامی است که مبنای رسیدگی به سایر دعاوی و دادرسی قرار می گیرد و در تعیین مجازات به این موضوع اهمیت ویژه ای داده می شود. و میزان انکار مالکیت، با در نظر گرفتن ماهیت موارد ارائه شده در مورد ارز دیجیتال.

رئیس قاضی استان تهران «ردیابی مالی» و «شناسایی اموال» را برای انجام ممیزی کارشناسی و راستی‌آزمایی فرآیندهای مالی از ابتدا تا انتها ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه در جرایم اقتصادی، مرتکبان تا حدی از حساب‌های بانکی استفاده می‌کنند. از بستگان، آشنایان و معتمدین آنها. بنابراین باید عملکرد مالی حساب های بانکی متهمان و وابستگان نزدیک آنها مشخص شود تا ضمن شناسایی حساب های بانکی تحت پوشش و استیجاری، امکان ردیابی مالی فراهم شود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تعیین میزان واقعی مطالبات در پرونده های ارزهای دیجیتال، تصریح کرد: آنچه در دعاوی مربوط به ارزهای دیجیتال مشهود است این است که این موارد نوعی کلاهبرداری اینترنتی است که مستلزم اخذ مبالغ قابل توجهی است از مردم در قالب ارزهای رمزنگاری شده جمع آوری می شود که در بیشتر موارد بدون پشتیبانی گرفته می شود و تعداد زیادی از شهروندان دارایی خود را از دست داده اند. بنابراین از ابتدای طرح دعوی، پیگیری مالی و بررسی کارشناسی مبدا و مقصد وجوه مهم است.

القاصی در ادامه توضیح داد: لازم است در پرونده های قضایی مربوط به ارزهای دیجیتال بررسی و مشخص شود که وجوه دریافتی افراد از طریق حساب های بانکی دیگران واریز نشده است و می توان از ظرفیت مرکز اطلاعات مالی برای کشف این موضوع استفاده کرد.

رئیس قاضی استان تهران همچنین با تاکید بر لزوم استفاده از همه ظرفیت ها برای دستگیری و استرداد متهمان فراری در پرونده های مرزی، گفت: با توجه به اینکه جرایم در حوزه ارزهای دیجیتال امری بدیع تلقی می شود، قضات این کار را انجام نمی دهند. مدعی است در روند رسیدگی قضایی نیاز به مشورت نیست و بر این اساس حفظ استقلال قضایی بر مشورت با دیگران و اجماع در این نوع پرونده ها تاکید دارد.

وی به این گزارش پاسخ داد یکی وی به شرکت کنندگان در مورد امکان کلاهبرداری از شهروندان از طریق کسب درآمد در قالب ارز رمزنگاری شده از طریق بازی هشدار داد، بنابراین شهروندان مراقب باشند به دلیل ناشناخته بودن و نامعلوم بودن این بازی و استفاده گسترده از آن قربانی نشوند ثانیاً که اطلاعات شما دستکاری و سوء استفاده نمی شود.

47236

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا