دانستنی ها

هشدار در مورد مسمومیت با قارچ های سمی

ترحم بهزاد با تاکید بر اینکه از مسمومیت با قارچ ها و گیاهان سمی پیشگیری می شود، گفت: با توجه به نزدیک بودن برداشت های بهاره و تابستانه با گیاهان مرتعی و جنگلی و حضور بیشتر مردم در طبیعت، می توان با گیاهان سبز پیوند معنوی برقرار کرد و از آن لذت برد. شکوه اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از مسمومیت با قارچ ها و گیاهان سمی طبیعی انجام می شود.

ایسنا افزود: شرایط اقلیمی و تنوع اقلیمی در کشور و وجود گونه‌های گیاهی متنوع از سوی دیگر تمایل روزافزون مردم محلی به جمع‌آوری، فروش و مصرف گیاهان دارویی در بازارهای محلی را افزایش می‌دهد. اگر نسبت به انواع گیاهان آگاهی نداشته باشند و نوع گیاه و مواد گیاهی مؤثر آن را نشناسند، ممکن است باعث آسیب و مسمومیت شود.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و حوضه‌داری کشور گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تماس یا مصرف گیاهان به‌ویژه قارچ‌های سمی، یکی از آنجایی که یکی از علل مسمومیت های تصادفی است و میزان مرگ و میر در برخی از انواع این مسمومیت ها نسبتاً بالا است، آگاهی و آگاهی مناسب و علمی در مورد راهکارهای پیشگیری از این مسمومیت ها به ویژه برای سالمندان بسیار مهم و ضروری است. عمومی..

وی ادامه داد: طبق تحقیقات کارشناسان و کارشناسان مربوطه، قارچ های سمی از نظر ویژگی های ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و طعم بسیار شبیه قارچ های خوراکی هستند. تشخیص انواع قارچ های خوراکی از سمی دشوار است و این امر تنها توسط متخصصان و متخصصان قارچ شناسی و گیاه شناسی امکان پذیر است.

به گفته وی بی توجهی به این موضوع حوادث ناگوار برای خانواده ها و خسارات جامعه را به دنبال خواهد داشت. بر اساس گزارش های دریافتی، هیچ پادزهری برای سم قارچ وجود ندارد و درمان آن امکان پذیر نیست. بنابراین، این تنها راه ممکن برای جلوگیری از مضرات مصرف این گونه گیاهان و جلوگیری از برداشت گیاهان ناشناخته است که نه تنها تهدیدی برای اکوسیستم مراتع هستند، بلکه تنوع زیستی را از بین می برند، منابع را از بین می برند و آسیب زیادی به حال حاضر وارد می کنند. نسل. و باعث انقراض نسل های آینده و باعث انقراض حیات می شود.

بهزاد همچنین افزود: مصرف قارچ توسط حیوانات و پرندگان به معنای سمی نبودن قارچ برای انسان نیست، در واقع برخی از سموم در حرارت پایدار هستند، تهیه آنها با کباب کردن، جوشاندن، بخار پز و سرخ کردن آنها را از بین می برد. مواد سمی ورودی از بین نمی روند و سم زدایی نمی شوند. به همین دلیل توصیه می شود از جمع آوری و مصرف خودسرانه گیاهان دارویی و قارچ هایی که گونه های آنها را نمی شناسید خودداری کنید.

این مقام مسئول در سازمان منابع طبیعی تصریح کرد: کلیه گیاهان مرتعی مجاز و قابل استفاده که به عنوان گیاهان خوراکی و دارویی شناخته می شوند باید با رعایت حفظ و پایداری مورد استفاده قرار گیرند و از اداره کل منابع طبیعی و حوضه داری استان مجوز بگیرند. برسند با اشاره به این مطلب خاطرنشان کرد: زیرا هر گیاهی حساسیت خاص خود را دارد و باید به اندازه ای مورد بهره برداری قرار گیرد که به منشاء و منشأ آن گیاه آسیبی نرساند. در واقع رشد مجدد و تکثیر گیاهان آسیبی نمی بیند و جمعیت آن گیاه همیشه در طبیعت حفظ می شود.

مدیر کل اداره امور مراتع سازمان منابع طبیعی و حوضه داری در پایان گفت: باید بدانیم که برای بهره مندی از طبیعت لازم نیست آنها را از زیستگاه خود برداریم و مصرف کنیم. گاهی می‌توانیم بایستیم و در انبوه مرتع بنشینیم و بگذاریم گیاهان سبز برای همیشه در آنجا بمانند. همچنین شهروندان می توانند با شماره تلفن 1504 و 1394 تخریب، غصب، استفاده غیرمجاز و آتش سوزی در مراتع را اعلام کنند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا