دانستنی ها

آسیب‌های چشمی که ممکن است در محیط کار برای شما به وجود بیاید!/ آگاهی از بهداشت و سلامت چشم!

در یک گزارش مشترک از سازمان بین‌المللی کار و آژانس بین‌المللی پیشگیری از نابینایی، هشدار داده شده که حدود ۱۳ میلیون نفر در سراسر جهان با اختلال بینایی مرتبط با شغلِ خود زندگی می‌کنند.

این سازمان‌ها بر این نکته تأکید کردند که به منظور حفظ سلامت چشمِ کارگران، باید اقدامات پیشگیرانه بیشتری انجام شود. بر اساس این گزارش با عنوان “سلامت چشم و دنیای اشتغال” سالانه ۳.۵ میلیون آسیب چشمی در محیط های شغلی رخ می‌دهد و ۱۳ میلیون نفر با اختلال بینایی مرتبط با کارشان زندگی می‌کنند.

از طرفی، این مطالعه نشان می‌دهد که بیشتر از ۹۰ درصد موارد اختلال بینایی قابل پیشگیری یا درمان هستند. به علاوه، داشتن اختلال بینایی موجب کاهش ۳۰ درصدی شانس یافتن شغل قابل قبول برای افراد می‌شود.

برای پیشگیری از این مسئله، کارگران باید آگاهی لازم در خصوص خطرات حاکی از بر سلامت چشم آنها داشته باشند. همچنین، کارگران و نمایندگان آنها باید آموزش و راهنمایی‌های لازم در زمینه بهداشت چشم و روش‌های حفاظت از بینایی را در محل کار دریافت کنند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا