اخبار روز سینما

بررسی مضرات پنیر برای سلامتی بدن! / جلوگیری از پیری صورت با کاهش مصرف پنیر!

اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه زیادی به مصرف پنیر دارید و نمی‌توانید از آن صرف نظر کنید بهتر است تا در ادامه با همراه باشید تا با مضرات این ماده غذایی برای بدن آشنا شوید.

حتی اگر عاشق پنیر هستید؛ گاهی اوقات باید در مصرف خود تجدید نظر کنید. آیا می دانستید 65 درصد از مردم در هضم لاکتوز مشکل دارند و این مشکل از زمان نوزادی با آنها وجود داشته است؟ حتی اگر مقاوم به لاکتوز نباشید یا به آن حساسیت ندارید، گاهی اوقات بدن شما به دلایل مختلف نمی تواند پنیر را هضم کند.

بدن همچنین فاقد برخی آنزیم های خاص است یا ممکن است به دلیل برخی بیماری ها و اختلالات گوارشی مکانیسم های ایمنی فعال داشته باشد. با این حال، به هر دلیلی، اگر بعد از خوردن پنیر دچار عوارض جانبی شدید، حتما باید برای مدتی پنیر را کنار بگذارید. در این قسمت علائمی را به شما می گوییم که نشان می دهد باید مصرف پنیر را کاهش دهید.

دهانتان ورم می کند، می سوزد یا می خارد

هشدار جدی! در پنیر صرفه جویی کنید!

آلرژی به شیر گاو یکی از شایع ترین آلرژی های غذایی در بین جوانان است. اگر بعد از نوشیدن شیر متوجه خارش، سوزش و تورم در اطراف زبان، گلو یا لب خود شدید، احتمالاً به آن حساسیت دارید. پروتئین پنیر می تواند به آنتی بادی ها متصل شود و دفاع سیستم ایمنی را تحریک کند. سایر علائم حساسیت به شیر گاو عبارتند از:

  • خس خس سینه
  • کهیر
  • مشکلات تنفسی

گاهی اوقات این علائم خطرناک می شوند و نیاز به مراجعه سریع به پزشک دارند و در این شرایط متخصص ممکن است برای بهبود واکنش آلرژیک آنتی هیستامین تجویز کند.

احساس نفخ

هشدار جدی! در پنیر صرفه جویی کنید!

اگر بعد از خوردن پنیر احساس ناراحتی در معده کردید، مانند نفخ، معده یا اسهال، احتمالاً بدن شما نسبت به شیردهی مقاوم یا حساسیت دارد که معمولاً 30 دقیقه تا دو ساعت پس از خوردن پنیر رخ می دهد. گرفتگی شکم و اسهال از دیگر علائم هشداردهنده است که باید مراقب آنها بود. این علائم نشان می دهد که بدن آنزیم لاکتاز ندارد که بتواند قند لاکتوز موجود در لبنیات را تجزیه و هضم کند.

چروک و پیری پوست

هشدار جدی! در پنیر صرفه جویی کنید!طبق مطالعات، هورمون‌های موجود در شیر می‌توانند تولید سبوم را تحریک کنند که منجر به پوست چرب، مسدود شدن منافذ پوست و آکنه می‌شود، بنابراین اگر احساس می‌کنید این مشکلات پوستی به دلیل رژیم غذایی است، سعی کنید مصرف پنیر خود را کاهش دهید و در صورت بهبود وضعیت، مراقب باشید. بسیار مهم است که با یک متخصص پوست صحبت کنید و شرایط خود را توضیح دهید تا ببینید آیا این موضوع به دلیل مصرف پنیر و لبنیات است یا چیز دیگری.

یبوست

هشدار جدی! در پنیر صرفه جویی کنید!

طبق مطالعات انجام شده، لبنیات یکی از علل شایع یبوست است. در واقع، یک مطالعه در سال 2013 به این نتیجه رسید که یبوست در بسیاری از کودکان زمانی رخ می دهد که شیر گاو جایگزین شیر سویا شود. پنیر یک ماده مغذی است؛ اما گاهی به دلیل وجود پروتئین عاملی برای کاهش حرکات روده است و چربی زیاد و فیبر کم منجر به یبوست می شود.

سوء هاضمه

هشدار جدی! در پنیر صرفه جویی کنید!

مطالعه دیگری که در سال 2012 انجام شد نشان داد افرادی که شیر گاو را از رژیم غذایی فرزندان خود حذف کردند، رفلاکس اسید معده کمتری داشتند. اگر رفلاکس اسید معده دارید و به لاکتوز مقاوم هستید، احتمالا بعد از خوردن پنیر دچار سوء هاضمه می شوید. به خصوص اگر زیاد غذا بخورید. دلیل آن فقط چربی بالای محصولات لبنی نیست. بلکه عضله اسفنکتر در هنگام استراحت اسید بیشتری را به سمت بالا می فرستد و این منجر به سوء هاضمه می شود.

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا