به گزارش پی ام آپ به نقل از همشهری آنلاین، سرهنگ «رسول جلیلیان» روز چهارشنبه گفت: کلاهبرداران اینترنتی با ترفند ارسال پیامک برای واریز سود سهام اقدام به برداشت از حساب بانکی مردم کرده اند. روی لینک کلیک نکنید

وی افزود: همچنین مجرمان سایبری با ارسال پیام هایی از طریق شبکه های اجتماعی با عنوان ثبت نام برای دریافت 50 میلیون ریال سود از سهام و یا ثبت مابقی سهام، کاربران را به سمت صفحات فیشینگ سوق می دهند.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: کلاهبرداران می توانند با ارسال لینک های آلوده با عنوان سهام، شماره کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکی آنها را خالی کنند.

جلیلیان یادآور شد: کلاهبرداران اینترنتی همیشه در فضای مجازی و پیامک ها کمین می کنند تا حساب بانکی خود را خالی کنند.

رئیس پلیس فتای البرز تاکید کرد: پیامک های رسمی و سازمانی از شماره تلفن های معتبر ارسال می شود و کاربران از مراجعه به لینک های ارسال شده از طریق شماره تلفن های شخصی و ناشناس خودداری کنند.

وی سایت پلیس فتا را به عنوان مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواده ها و عموم مردم خواست توصیه های این سایت را برای پیشگیری و مقابله با هر گونه جرایم سایبری مطالعه کنند.

رئیس پلیس فتا البرز تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این گونه موارد سریعاً با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *