اخبار روز

هشدار به مالکان مهر


سعید غفوری اظهار داشت: صاحب خانه مهر افراد خالی از سکنه تنها یک هفته فرصت دارند تا واحدهای خود را تعیین و تعیین کنند.

به گزارش مانیبان، وی اظهار داشت که صاحبان خانه های خالی مهر وی گفت: در شهرهای جدید کمتر از یک هفته فرصت دارند واحدهای خود را تعیین و به بازار املاک عرضه کنند. اردیبهشت ماه ماه اطلاع رسانی به صاحبان خانه. مهر اولتیماتوم دادیم تا هر چه زودتر وضعیت واحدهای خالی مشخص شود تا صاحبان خانه مجبور به پرداخت مالیات خانه های خالی نباشند.

وی گفت: بیش از 30 هزار واحد مسکونی خالی تاکنون در شهرهای جدید شناسایی و به تمامی مالکان آنها برای تعیین تکلیف و معرفی ساکنان اخطار داده شده است.

غفوری با بیان اینکه چند مالک وارد سامانه ملی املاک و مسکن شده و اطلاعات ملکی خود و ساکنان واحدهای خود را تکمیل، تأیید یا تصحیح کردند و برخی دیگر اقدامی نکردند، افزود: مالکان این واحدها پس از پالایش با داده های دستگاه ها هفته آینده نهایی و از سوی وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالی ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه صاحبان واحدهای خالی در شهرهای جدید هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف واحدهای خالی و عرضه آن به بازار املاک اقدام کنند، گفت: عرضه این واحدها به بازار می تواند قیمت و اجاره مسکن را تعدیل کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید تاکید کرد: مالکان مالیات پرداخت نمی کنند. در صورت خالی ماندن این واحدها طی سال آینده، میزان مالیاتی که از این واحدها اخذ می شود دو برابر خواهد شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا