اخبار روز

هشدار به شهروندان؛ کلاهبرداری در پمپ بنزین ها

روش جدید کلاهبرداری، به اصطلاح کلاهبرداری اسکیمر، در ویدئویی که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده است، به وضوح نشان داده شده است. در این فیلم راننده پس از پر کردن کارت بانکی خود را دریافت می کند یکی از پرسنل پمپ بنزین می پرسد و سپس با مشارکت فرد دیگری از کارت بانکی راننده عکس می گیرد و رمز شمارش پول بنزین را می خواهد.

پس از این همه اطلاعات، باید از سری کلاهبرداری های پمپ بنزین مطلع شوید. خوشبختانه با دخالت به موقع پلیس، بیشتر این سودها از کاهش قیمت گرفته تا تعویض تراشه کارت سوخت جمع آوری شد.

به گزارش همشهری آنلاین، از آنجایی که سارقان و کلاهبرداران هر روز راهی جدید برای خالی کردن جیب مردم پیدا می کنند، جدیدترین تبلیغ این امکان را به آنها می دهد تا با گرفتن عکس مخفیانه از کارت های بانکی مردم و ارسال درخواست رمز عبور، به راحتی از حساب های بانکی مردم پول برداشت کنند.

ویدئویی که اخیراً در اینترنت منتشر شده است به وضوح این روش کلاهبرداری را نشان می دهد که به آن کلاهبرداری اسکیمر می گویند. در این ویدئو راننده پس از سوخت گیری کارت بانکی خود را در دست دارد یکی از پرسنل پمپ بنزین می پرسد و سپس با کمک یک نفر دیگر از کارت بانکی راننده عکس می گیرد و رمز را برای شمارش پول بنزین می خواهد.

بقیه داستان از قبل مشخص است. از کارت بانکی کپی کنید و حساب را خالی کنید. پس حواستان باشد که هنگام ورود به پمپ بنزین، کارت سوخت خود را به کسی ندهید و خودتان بنزین را پر کنید تا از گرانی و تقلب جلوگیری کنید. به جای اینکه کارت بانکی را به مدیر ایستگاه بدهید، خودتان یک کارت بکشید. برای جلوگیری از کلاهبرداری اسکیمرها، تصویر کارت بانکی خود را برای دوستان، آشنایان و غریبه ها ارسال نکنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا