اخبار خودرو

هشدار برای رانندگان نیسان ؛ با مدل های قدیمی رانندگی نکنید ؛ خطر مرگ وجود دارد

هشدار برای رانندگان نیسان ؛ با مدل های قدیمی رانندگی نکنید ؛ خطر مرگ وجود دارد

نیسان به دارندگان مدل های قدیمی خود هشدار داد که به هیچ وجه از خودروهای خود استفاده نکنند. این هشدار شامل مدل های 20 ساله این شرکت می شود. دلیل اصلی این امر مربوط به ایربگ های معیوب ساخت شرکت تاکاتا است.

بر اساس آخرین گزارش خودرو، تعداد مدل‌های آسیب‌دیده حدود 84 هزار دستگاه است که در واقع این رقم در بین 736 هزار دستگاهی بود که قبلاً فراخوان شده بودند، اما به دلایلی صاحبان آن‌ها به نمایندگی نیسان مراجعه نکردند. این شرکت ژاپنی امیدوار است با صدور این اطلاعیه، صاحبان مدل های آسیب دیده را تشویق به مراجعه به نمایندگی های خود کند.

مدل های موجود عبارتند از:

نیسان سنترا مدل 2002 تا 2006

نیسان پثفایندر مدل 2002 تا 2004

اینفینیتی QX4 مدل 2002 تا 2003

نیسان برای جلوگیری از تصادفات به طرق مختلف با صاحبان مدل های آسیب دیده تماس گرفت و از آنها خواست استفاده از خودروهای خود را متوقف کنند. برای راحتی بیشتر، این شرکت حتی خدمات یدک کشی رایگان از محل سکونت تا نمایندگی را به مالکان ارائه کرده است.

همانطور که توسط نیسان بیان شده است، در خودروهای واجد شرایط یکی قطعات حساس (انتشار گاز) با گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض دمای بالا فرسوده می شوند. در نتیجه در هنگام تصادف یا واژگونی احتمال انفجار کیسه هوا و پراکنده شدن اجزای کوچک خطرناک در داخل کابین وجود دارد. از آنجایی که خودروهای قدیمی عمر قطعات و استهلاک بیشتری دارند، طبیعتاً احتمال خرابی و انفجار کیسه هوا بیشتر خواهد بود.

گفتنی است معیوب بودن کیسه هوای تاکاتا بسیاری از خودروسازان از جمله تویوتا، مزدا، هوندا، بی ام و، فورد، جنرال موتورز و گروه فیات کرایسلر را مجبور به فراخوان کرده است.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا