اخبار روز

هشدار اسنودن در مورد استفاده از بیت کوین

به گزارش بازتاب آنلاین، اسنودن می گوید برخلاف تصور عموم، تراکنش های بیت کوین کاملاً ناشناس نیستند و قابل ردیابی هستند و این امر حریم خصوصی افراد را به خطر می اندازد.

به گزارش دیجیاتو، ادوارد اسنودن در سخنرانی جدید خود گفت که علیرغم تصور غلط رایج مبنی بر ناشناس بودن انتقال بیت کوین، بیشتر تراکنش ها را می توان در مبادلات قانونی ردیابی کرد. این می تواند اطلاعات محرمانه کاربر را افشا کند. اسنودن گفت: «تراکنش‌های بیت‌کوین خصوصی نیستند و همه شما این را می‌دانید. زیرا اکنون در سال 2024 هستیم و دیگر سال 2013 نیست که بگوییم بیت کوین کاملاً ناشناس و واحد پول مجرمان است… واقعیت این است که تراکنش های بیت کوین دائمی، عمومی و قابل پیگیری و پیوند هستند. [با افراد] پذیرفته شده.”

اسنودن در سخنرانی خود گفت: زمانی که آنها سابقه تراکنش شما را داشته باشند، داستان زندگی شما را دارند، می دانند چه می خوانید، چه چیزی می خرید و برای چه کسی. [بیت‌کوین] برای چه کسانی حمایت مالی سیاسی می کنید؟ همه اینها در دسترس آنهاست. “شما می توانید تفکر و روابط خود را استنباط کنید.”

او هشدار می دهد که تأثیر این ردیابی تراکنش می تواند فراتر از بیت کوین باشد. او می گوید دولت ها و شرکت ها می توانند از هوش مصنوعی برای بهره برداری از این داده ها و ایجاد پروفایل های فردی بدون اجازه افراد استفاده کنند. اسنودن پیش بینی کرد که ظرف پنج تا 10 سال، کلان داده می تواند از بلاک چین برای ردیابی هر جنبه ای از زندگی ما استفاده کند و با توسعه مدل های رفتاری پیش بینی کننده همراه شود.

اسنودن خواستار افزایش تلاش ها برای ایمن سازی تراکنش های بیت کوین و حفاظت از حریم خصوصی کاربران است. او هشدار می دهد: «زمان ما برای رفع این مشکل کم شده و عواقب نادیده گرفتن آن بسیار بدتر است». او همچنین درباره انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا گفت که بعید است روند تغییر کند، صرف نظر از اینکه چه کسی در نوامبر پیروز می شود.

قیمت بیت کوین در چند روز اخیر حدود 18 درصد کاهش یافته است و در پایین ترین سطح خود از رسیدن فوریه (ماه) قرار دارد.

58558

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا