اخبار روز

هشدار؛ 2 ترفندی که می تواند حساب بازیکنان همستر را خالی کند!


به گزارش مانی بان، همه حواسشان به موبایل است و به امید کسب درآمد مدام به آن دست می زنند. این سرگرمی جدید تلگرام نام دارد همستر این یک بازی است که هر روز افراد بیشتری به امید برنده شدن پول به آن می پیوندند. اما آیا فضای بازیکنان همستر واقعا امن است و هیچ شانسی برای تقلب وجود ندارد؟

حواس همه به موبایلشان است و به امید کسب درآمد مدام آن را لمس می کنند. این سرگرمی جدید تلگرام نام دارد همستر Combat بازی‌ای است که هر روز افراد بیشتری به امید کسب درآمد به آن می‌پیوندند و تعداد کاربران در چند روز از مرز ۱۰۰ میلیون نفر گذشته است. اما آیا فضای بازیکنان همستر واقعا امن است و هیچ شانسی برای تقلب وجود ندارد؟

کسانی که هنوز پیام رسان تلگرام را روی گوشی خود دارند و امروز از آن استفاده می کنند، شاهد بازگشت موج گسترده ای از کاربران به این پیام رسان هستند. روزی روزگاری دسترسی به تلگرام رایگان بود و کاربران زیادی از آن استفاده می کردند، اما فیلتر شدن آن باعث شد تا کاربران به پیام رسان های دیگر مهاجرت کنند و در این مدت پیام رسان های داخلی رونق بیشتری پیدا کردند. حالا اما روند این مهاجرت برعکس شده و هر روز افراد بیشتری به تلگرام باز می گردند. اما دلیل محبوبیت مجدد تلگرام چیست؟

سرگرمی کسب کنید

چند روزی است که پیام هایی در تلگرام دست به دست می شود که واضح ترین ویژگی آن تصویر 1 است. همستر کاربران تلگرام با ارسال این پیام از یکدیگر دعوت می کنند تا به این بازی جدید بپیوندند. اما داستان چیست؟ این بازی همستر Combat نام دارد و کاربران باید پس از پیوستن افراد دیگر را دعوت کنند. به همین دلیل برای چند نفر دیگر پیام دعوت می فرستند و همین دلیل گسترش ناگهانی این بازی است. اما اشتیاق کاربران برای عضویت در این بازی صرفا جنبه سرگرمی ندارد و اولویت اصلی کاربران کسب درآمد است. بنابراین هرچه بیشتر روی صفحه گوشی آنها ضربه بزنید امتیاز بیشتری کسب می کنند و همانطور که اعلام شد در نهایت با گرفتن سکه درآمد خود را بابت این کار به صورت ارز دیجیتال دریافت می کنند. اگرچه هیچ موردی از کلاهبرداری در حین انجام این بازی گزارش نشده است، اما انجام آن بستر مناسبی برای کلاهبرداران سایبری است و می توانند بازیکنان همستر را غافلگیر و کلاهبرداری کنند.

ترفندهای کلاهبرداری همستر

کلاهبرداران همیشه جلوتر از طعمه خود و حتی پلیس هستند و هر روز از ترفندهای جدید استفاده می کنند. چند روز پیش حسین دلیریان، سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی نیز به کاربران هشدار داد و نوشت: «این روزها بحث بسیاری از کاربران ایرانی را در بسیاری از سوپرگروه ها خواندم، روش جدید ماینینگ بازی های دیجیتال که از ارز استفاده می کنند. به عنوان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی می گویم افرادی که در این بازی ها شرکت می کنند باید مراقب اطلاعات و حساب های خود باشند.

لینک های آلوده

اما مهمترین ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه چیست؟ یکی یکی از ترفندهای رایج کلاهبرداران سایبری، هک کردن حساب های کاربری است. با این کار اطلاعات شخصی و مالی افراد را به دست می آورند و به دستکاری، سوء استفاده و باج گیری از آنها ادامه می دهند. این کار با ارسال لینک های آلوده انجام می شود. به این ترتیب مثلا یک لینک کاملا شبیه یک لینک است همستر این مبارزه برای کاربران ارسال می شود اما در واقع یک لینک جعلی است. تنها کاری که لازم است این است که گیرنده لینک روی آن کلیک کند و هکری که لینک را طراحی یا ارسال کرده است بتواند به اطلاعات شخصی کاربر دسترسی پیدا کند. هکرها همچنین می توانند کاربران را با لینک های جعلی و آلوده به صفحات جعلی متصل کنند و از راه های مختلف به اطلاعات شخصی و مالی افراد دسترسی پیدا کنند.

ربات های تقلبی

یکی یکی از مهم ترین ویژگی های بازی. همستر Combat شامل لمس صفحه نمایش گوشی توسط کاربران است. هر چه بیشتر به درستی برسند، پول بیشتری به دست می آورند. این شیوه بازی باعث شده بسیاری از افراد به فکر استفاده از ربات برای کسب درآمد باشند و بتوانند چندین بار صفحه نمایش گوشی خود را لمس کنند. با توجه به این وضعیت، کلاهبرداران برای کسب درآمد بیشتر در بازی، انواع ربات ها را تبلیغ می کنند. همستر پرداخت کنید و از کاربران این بازی دعوت کنید تا از ربات های شما استفاده کنند. ندانستید که این ربات ها ترفندی برای کلاهبرداری هستند و هکرها از این ترفند برای هک حساب شما استفاده می کنند.

حال که تب این بازی در بین کاربران شعله ور شده است، سرهنگ رامین پاشایی مددکار اجتماعی پلیس فتا فرجا نیز به این بازی واکنش نشان داد و اعلام کرد: در حال حاضر در حال بررسی آسیب ها و تهدیدات فنی و ارزیابی مشکل هستیم.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا