دانستنی ها

هشدار؛ عوارض وحشتناک تزریق ژل و فیلرهای تقلبی

جواد شمسایی با اشاره به عوارض ناشی از مصرف برخی فیلرهای غیرمجاز در سال های اخیر، تاکید کرد: باید به اصالت ژل های تزریقی توجه ویژه شود.

گزارش کردن مهروی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه شاهد افزایش استفاده از فیلرهای تقلبی و غیرمجاز در کشور هستیم که بسیاری از این محصولات نه تنها کارایی لازم را ندارند بلکه عوارض بسیار خطرناکی از جمله عفونت، ایجاد حساسیت، تغییر شکل دائمی صورت را به همراه دارند. و حتی نابینایی به دلیل نامشخص بودن منبع عرضه و نحوه حفظ آنها.» ممکن است باعث شود.

رئیس اداره نیازهای دارویی سازمان غذا و دارو، یکی وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین راه های حفظ سلامت این محصولات استفاده از فیلرهای مجاز و مرغوب است، گفت: پزشکان قبل از تزریق فیلر، اصالت محصول را به دقت بررسی و از شرکت های پخش مجاز خریداری کنند.

شمسایی با اشاره به برخی از عوارض استفاده از فیلرهای تقلبی، افزود: ورود باکتری به محل تزریق باعث عفونت های جدی، حساسیت، واکنش های آلرژیک شدید به فیلرها، بدشکلی دائمی صورت، تورم، فرورفتگی و تغییر تقارن صورت می شود. از عوارض احتمالی استفاده از محصولات تقلبی می توان به کوری (در صورت تزریق فیلر به رگ های خونی اطراف چشم)، لخته شدن خون و … اشاره کرد. می تواند باشد.

وی توصیه کرد: افراد برای تزریق فیلر یا ژل زیر نظر پزشک متخصص به کلینیک ها و مطب های معتبر مراجعه کنند و همچنین از پزشک خود بخواهند اصالت محصول را نشان داده و برچسب اصالت را بررسی کنند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا