اخبار روز سینما

هشت زن که زمانی موفق ترین زنان جهان بودند


به گزارش شمانیوز : از پیری گریزی نیست. فرقی نمی کند یک فرد معمولی باشیم یا یک سلبریتی مشهور که دل همه بینندگان روی پرده را به دست بیاوریم. به هر حال، تنها چیزهایی که در این دنیا کاملاً قطعی است پیری و مرگ است. وقتی به سینما نگاه می کنیم به یاد چهره هایی می افتیم که زمانی بسیار محبوب و جذاب بودند، اما اکنون زمان در چنگال بی رحمانه خود افتاده است تا نشانه های پیری را در چهره و بدنشان بسوزاند.

برخی از زنان فعال در هالیوود و دنیای سینما زمانی آنقدر دوست داشتنی و جذاب بودند که خاطره برخی از فیلم های آنها هنوز زنده است. اما هیچکس از گذر زمان گریزی نیست. در زیر نگاهی خواهیم داشت به ۸ زن میانسالی که روزگاری رقیبی نداشتند و دل همه بینندگان دنیای سینما را به دست آوردند.

شارون استون

علاقه مندان به سینما شارون استون را به خاطر بازی در فیلم معروف Basic Instinct می شناسند. این هنرپیشه که در دوران جوانی در اوج زیبایی بود، به خاطر نقش‌هایش به‌عنوان یک زن اغواگر یا یک معشوقه جذاب، بسیار دیده و محبوب شد. فاصله ای که او در دوران میانسالی از سینما گرفت باعث شد تا مخاطب نتواند تصویر کنونی و مراحل زندگی او را ببیند. شارون استون بارها از این دوری و فراموشی سخن گفته و نارضایتی خود را ابراز کرده است.

جولیان مور

جولیان یا جولیان مور یکی از بازیکنانی است که هنوز فعال است. او با انتخاب های ارزشمند خود توانسته چندین دهه در نقش های محترم بدرخشد. شاید جولیان مور در مقایسه با سایرین در لیست این مقاله، ویژگی های جذاب ستاره ای را نداشته باشد که زن و مرد آرزوی آن را دارند، اما در عین حال، او از آن دست بازیگرانی است که به میانسالی رسیده و از آن فاصله گرفته است. سینما کمی روزهای اوج زیبایی و طراوت آن او با انتخاب های خوب خود و بازی در آثار مهم و ارزشمند، ظلم دنیای تصویر بر زنان را در دست گرفت. مور نقش های مختلفی را زنده کرد و به اعماق قلب و روح هر شخصیت سفر کرد. نمونه ای از نقش آفرینی چشمگیر او، بازی در چارت تا ستاره ها به کارگردانی دیوید کراننبرگ بود. او استاد انتخاب فیلم های ارزشمند و بازی عمیق در آنهاست.

رنه روسو

رنه روسو یکی از بازیگران جذابی بود که دیگر شناخته شده نیست. روسو که در دهه 80 محبوبیت داشت، با ایفای نقش های مختلف در کنار بازیگرانی مانند مل گیبسون، داستین هافمن و پیرس برازنان قلب همه مخاطبان را ربود. آیا باید بپذیریم که جهان از وفاداری خود به ما انسان ها بی خبر است؟ بازیگرانی مانند رنه از اوج شهرت و زیبایی به یک زندگی عادی و بیگانه تبعید می شوند. البته چنین چیزی برای سلبریتی هایی مثل او بسیار سخت است.

مریل استریپ یکی از آن ستاره هایی است که هرگز مفهوم یک زن تجاری اغوا کننده و زیبا را زیر برچسب جنسیت قرار نداده و هرگز اجازه نداده است که در ابعاد یک ستاره خرما استفاده شود. او سال هاست که کار می کند و همیشه در فیلم ها و آثار مهم بسیاری حضور داشته است. اکنون که زمان به آرامی الگوی پیری چهره او را آشکار کرده است، او همچنان در میان بهترین ها قرار دارد. او یکی از معدود زنانی است که به دلیل هنرش در بین زنان و مردان محبوبیت دارد. ظاهر سنتی زن هالیوود هیچ نقشی در ضبط های او نداشت.

میشل فایفر

اگر از طرفداران بتمن هستید، باید میشل فایفر را در نقش زن گربه ای در فیلم بتمن تیم برتون به یاد بیاورید. او در جوانی زیبایی خاصی داشت. صدای دلنشین، چهره زیبا و اندام متناسب او را به انتخابی عالی برای ایفای نقش خانم های پر زرق و برق هالیوود تبدیل کرده بود. البته هنر او و تاثیرگذاری او در به تصویر کشیدن چهره های مختلف یک زن نقش زیادی در موفقیت او داشت. اگر Scarface را دیده باشید، او را به عنوان دوست دختر تونی مونتانا فراموش نخواهید کرد. فایفر که در سال های اخیر در سینما به حاشیه رانده شده است، تحت تاثیر ظلم هالیوود نیز قرار گرفت که به رده سنی زنان میانسال توجهی نمی کند.

گلن کلوز

گلن کلوز تماشاگران سینما را به یاد سال های اوج زرق و برق هالیوود می اندازد. به عبارت دیگر، در زمانی که فیلم‌ها برده کلیشه‌ها نبودند و استفاده از عناصر دستوری هنوز آنقدر رواج پیدا نکرده بود. اسپیلبرگ و اسکورسیزی، جیمز کامرون و تیم برتون همچنان در تلاش خلاقانه برای اثبات هوش سینمایی خود بودند و همه چیز حس دیگری داشت. گلن کلوز چهره خود را نسبت به سال های نوجوانی بسیار تغییر داده است. اما در تمام این سال ها انتخاب نقش های مهم و جذاب را از برنامه کاری خود حذف نکرد. گلن یکی از زنانی است که در مبارزه با ظلم سینما به زنان موفق بوده است. او در سال های اخیر فیلم هایی مانند مرثیه هیلبیلی را به اکران بزرگ آورده است.

دمی مور

دمی مور یکی از زیباترین زنان هالیوود بود. این بازیگر که بسیاری از سینمادوستان او را با فیلم های معروفش مانند شبح یا شبح به یاد می آورند، تغییرات چهره ای زیادی را تجربه کرده است. از آن طراوت بی نظیر چهره و چشم های شیطونش خبری نیست. ظاهر دمی مور جذابیت زیادی داشت و نیمی از شهرت خود را مدیون حضور در فیلم های معروف و محبوب در کنار بازیگرانی مانند مایکل داگلاس بود.

پاملا اندرسون

پاملا اندرسون که می توان گفت تنها با جذابیت زنانه خود توجه مخاطبان را به خود جلب می کند، این روزها با رویکردی کاملا متفاوت ظاهر می شود. او هیچ گونه آرایشی روی صورت خود ندارد و به عکاسان اجازه می دهد تا بر روی چین و چروک های صورتش زوم کنند تا اخبار تاثیر زمان بر تصویر و بدن او را آشکارا ارائه دهند. او در این روند زندگی چیزی جز زیبایی نمی بیند و معتقد است که زنان نباید از پیری بترسند. نطر شما چی هست؟


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا