اخبار روز

هزینه های سفر هوایی: بررسی عوامل موثر بر قیمت بلیط و راه های کاهش هزینه ها

مسافرت هوایی یکی این یکی از سریع ترین راه ها برای رسیدن به مقصد است. اگر قصد سفری لوکس با امکانات و خدمات باکیفیت را دارید، در هنگام خرید بلیط باید به نکاتی توجه کنید. اگر می خواهید در هزینه های سفر صرفه جویی کنید، باید با عوامل موثر بر قیمت دست و پنجه نرم کنید بلیط هواپیما شناختن

در این مقاله به شما کمک می کنیم تا در مورد تفاوت قیمت بلیط های مختلف اطلاعات بیشتری کسب کنید و از این اطلاعات برای صرفه جویی در هزینه سفر هوایی خود استفاده کنید.

عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما

عوامل مختلفی بر قیمت بلیط هواپیما تاثیر می گذارد که از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. زمان خرید بلیط هواپیما

اگر می خواهید در فصل تابستان به مقصدی جذاب سفر کنید که اکثر گردشگران نیز در این فصل به آنجا سفر کنند، باید هزینه بیشتری برای بلیط هواپیما بپردازید. به عنوان مثال، شهر استانبول در ترکیه یک مقصد تابستانی محبوب برای گردشگران از کشورهای مختلف است. در این مدت قیمت بلیط هواپیما استانبول شلوغ تر از حد معمول است.

اما اگر در فصل زمستان می خواهید به استانبول سفر کنید که گردشگران کمتری این شهر را به عنوان مقصد انتخاب می کنند، قیمت بلیط هواپیمای خود را کمتر می پردازید.

شرکت هواپیمایی

یکی یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما، شرکت هواپیمایی است. خطوط هوایی را می توان به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم کرد. از انواع داخلی می توان به نام هایی مانند ایران ایر، ماهان، زاگرس، معراج، آتا و … اشاره کرد. برای انواع خارجی نیز می توان نام های زیر را ذکر کرد:

  • هواپیمایی قطر
  • ترکیش ایرلاینز
  • پگاسوس
  • هواپیمایی امارات
  • به دبی پرواز کنید

برای سفر به شهرهای داخلی فقط می توانید از خطوط هوایی داخلی استفاده کنید. با این حال، اگر می خواهید به کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات متحده عربی یا کشورهای شلوغ مانند تایلند سفر کنید، می توانید بین خطوط هوایی داخلی و خارجی یکی را انتخاب کنید. یکی خودت انتخاب کن

نوع بلیط هواپیما

بلیط هواپیما اصولا به دو صورت ارائه می شود. یا به طور مستقیم توسط خطوط هوایی به مسافران ارائه می شود یا در ابتدا توسط آژانس های چارتر خریداری می شود و سپس به بازار عرضه می شود. بلیط های ارائه شده در روش اول را بلیط سیستمی می نامند. این بلیط ها به طور مستقیم توسط خطوط هوایی فروخته می شود. زمان و قیمت این بلیط ها تقریبا در طول سال ثابت بوده و امکان کنسل یا استرداد بلیط از طریق خرید وجود دارد.

بلیط های درجه دو که در ابتدا از آژانس های چارتر خریداری می شوند، بلیط چارتر نامیده می شوند. این بلیط ها را در همه مسیرهای پرواز پیدا نخواهید کرد. از مسیرهای معروف و پر رفت و آمدی که می توانید بلیط چارتر پیدا کنید می توان به تهران به مشهد، تهران به دبی، تهران به استانبول و تهران به کیش اشاره کرد. قیمت این بلیط ها نوسان بیشتری دارد و امکان استرداد یا کنسلی وجود ندارد.

کلاس پرواز

کلاس های پروازی به سه دسته اقتصادی، تجاری و فرست تقسیم می شوند. در خطوط هوایی داخلی فقط دو کلاس وجود دارد: اقتصادی و تجاری. با این حال، با خطوط هوایی خارجی می توانید هر سه کلاس پروازی را انتخاب کنید.

اگر می خواهید امکانات و خدمات مجلل در اختیار داشته باشید، اولین کلاس پروازی را انتخاب کنید.

هزینه های سفر هوایی: بررسی عوامل موثر بر قیمت بلیط و راه های کاهش هزینه ها

لطفا توجه داشته باشید که تفاوت کمی بین کلاس های پرواز اکونومی و تجاری در خطوط هوایی داخلی وجود دارد. تنها تفاوت این دو کلاس از پروازها، صندلی بهتر، فاصله بیشتر بین صندلی شما و صندلی ردیف جلو و تنوع وعده های غذایی ارائه شده در طول پرواز است. با این حال، در خطوط هوایی خارجی، کلاس تجاری با کلاس اقتصادی متفاوت است.

سایت اینترنتی

از دیگر عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما می توان به وب سایت های عرضه کننده بلیط اشاره کرد. برخی از وب سایت ها برای فروش بلیط هواپیما هزینه کمتری دریافت می کنند. به این ترتیب بلیط یک شرکت هواپیمایی در یک کلاس پروازی خاص می تواند در دو وب سایت مختلف در یک روز، یک ساعت و به همان مقصد قیمت متفاوتی داشته باشد.

اکنون که با عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما آشنا شدیم، در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید از این عوامل برای یافتن و خرید بلیط ارزان هواپیما استفاده کنید.

چگونه بلیط هواپیما ارزان پیدا کنم؟

یکی یکی از مهم ترین عوامل موثر در قیمت بلیط هواپیما انتخاب زمان مناسب سفر است. همانطور که قبلا در قسمت قبلی مقاله ذکر شد، ابتدا باید بدانید که فصل سفر در مقصد مورد نظر شما چه زمانی شروع می شود. به طور کلی، زمانی که هوا در یک شهر خیلی سرد یا خیلی گرم می شود، تقاضا برای سفر به آنجا کاهش می یابد. علاوه بر این، تقاضا برای سفر در تعطیلات رسمی، تعطیلات آخر هفته، تابستان و عید افزایش می یابد.

اگر پروازهایی را رزرو کنید که در اواسط هفته انجام می شوند یا از نیمه شب تا صبح زود حرکت می کنند، هزینه کمتری برای بلیط هواپیما پرداخت می کنید.

اگر شما می خواهید یکی اگر از مقاصد خارجی سفر می کنید، بلیط هواپیما داخلی را انتخاب کنید. به طور کلی قیمت بلیط هواپیماهای داخلی ارزان تر از خارجی است. در بین خطوط هوایی خارجی، هواپیمایی پگاسوس نیز قیمت مناسبی دارد.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما در فصل پرفصل را دارید، توصیه می کنیم چند هفته قبل از سفر، بلیط سیستمی این مقصد را خریداری کنید. این بدان معناست که حتی در زمان اوج سفر می توانید بلیط هواپیما را با قیمت ارزان تری خریداری کنید.

با این حال، اگر قصد سفر به مقصد شلوغی مانند مشهد یا کیش را دارید، در دوره آرام سفر، بلیط چارتر را انتخاب کنید. اگر زمان سفر چندان برایتان مهم نیست، می توانید چند روزی قیمت بلیط پرواز مورد نظر را زیر نظر داشته باشید تا در صورت افت قیمت، سریعا اقدام به خرید بلیط کنید.

برای صرفه جویی در هزینه، می توانید کلاس پرواز اکونومی را انتخاب کنید.

خرید خود را از سایتی انجام دهید که هزینه کمتری از شما دریافت می کند. برای این منظور می توانید از بازار آنلاین خدمات مسافرتی (سافارمارکت) استفاده کنید. وب سایت این مارکت با کمک موتور جستجوی هوشمند خود، 44 وب سایت ارائه دهنده بلیط را جستجو می کند و لیست جامعی از بلیط های ارائه شده توسط وب سایت های مختلف را با توجه به اطلاعات ورودی شما در یک صفحه نمایش می دهد. با استفاده از این وب سایت می توانید بلیط های سایت های مختلف را در سریع ترین زمان ممکن مقایسه کنید و ارزان ترین بلیط را برای خود بیابید.

همچنین می توانید از قسمت تقویم قیمت این وبسایت استفاده کنید تا ارزان ترین روز خرید بلیط هواپیمای مورد نظر خود را طی چند هفته تا یک ماه آینده مشاهده کنید.

آخرین کلمه

در این مقاله سعی کردیم با عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما آشنا شویم. این عوامل شامل زمان خرید بلیط، شرکت هواپیمایی، کلاس پرواز، نوع بلیط و وب سایت ارائه دهنده بلیط می باشد. در قسمت دوم مقاله به بررسی چگونگی کاهش قیمت بلیط هواپیما توسط این عوامل پرداختیم و نکاتی را بیان کردیم تا به شما در یافتن بلیط ارزان کمک کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا