اخبار روز

اعلام شدن هزینه ساخت نهضت ملی مسکن/ 8.2 میلیون تومان برای هر متر مربع!/جزئیات

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران از پیشنهاد ساخت 50 هزار واحد مسکونی به وزیر راه خبر داد و گفت: نهضت ملی مسکن متری 8 میلیون و 250 هزار تومان می سازد.

به گزارش تسنیم، ایرج رهبر اظهار داشت: در مدت حضور محمد اسلامی در وزارت راه و شهرسازی بر اساس تفاهم نامه انجمن انبوه سازان استان تهران و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران متعهد شدیم. به 20000 واحد برنامه اقدام ملی (در ادامه به نهضت ملی مسکن نامیده می شود). را بسازیم

وی ادامه داد: در حال حاضر از 20 هزار واحد، حدود 18 هزار واحد به بهره برداری رسیده و در حال ساخت است. قرارداد 3200 واحدی را در سال 1400 بستیم و قرارداد واحدهای اضافی نیز امسال بسته شد.

وی افزود: این واحدها در اطراف تهران از جمله در شهرهای رباط کریم، شهریار، اسلامشهر و قرچک در قالب چهار شهرستان فعالیت می کنند.

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با اعلام توسعه ساخت و ساز در این شهرها گفت: اخیراً به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد دادیم برای 50 هزار واحد دیگر تفاهم نامه امضا کنند. این تفاهم نامه از ماه آینده اجرایی می شود.

رهبر در خصوص قیمت واحدهای ساختمانی نهضت ملی مسکن یادآور شد: در اقدام ملی قرارداد به قیمت هر مترمربع 2.7 میلیون تومان همراه با شاخص تعدیل منعقد شد. اخیرا قراردادی با قیمت جدید 8.250.000 تومان (برای ساخت و ساز در هر متر مربع) بسته شده است.

وی گفت: اگر امسال برای 50 هزار واحد قرارداد ببندیم احتمالا قیمت ساخت حدود 8 میلیون و 250 هزار تومان خواهد بود اما اگر به سال آینده موکول شود باید قیمت های جدید را بررسی کنیم.

وی در خصوص عملکرد انبوه سازان و توانایی آنها در ساخت مسکن افزود: در حال حاضر 1200 عضو حقیقی و حقوقی در انجمن انبوه سازان داریم که از این تعداد حدود 700 نفر انبوه ساز فعال هستند. او برای هر یک از تولیدکنندگان انبوه، تولید سالانه را به طور متوسط ​​بین 300 تا 400 واحد در نظر گرفته است.

رهبر افزود: به عبارت دیگر شرکت های انبوه سازی در استان تهران می توانند سالانه 240 هزار واحد مسکونی بسازند که امیدواریم در این زمینه در استان پیشرو باشیم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا