اخبار روز

هزینه تاکسی تا مرز عراق چقدر است؟


به گزارش مانیبان، داریوش باقر جوان، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به خرید و فروش بلیت اتوبوس های اربعین گفت: از اواسط سال گذشته برنامه ریزی سفر به اربعین و اقدامات انجام شده است. از جمله بهسازی جاده ها، بهسازی پل ها و حوادثی در جاده های منتهی به مرزهای عراق انجام شده است.

وی افزود: زائران در هنگام بازگشت از سفرهای اربعین به دلیل خستگی و عجله خطرات جبران ناپذیری را به همراه دارند لذا از زائران درخواست می شود پس از ورود به کشور چند ساعتی در مرزها استراحت کنند تا با وقفه در جاده ها مواجه نشوند. ایمنی ترافیک بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: وضعیت عجیب در مرز مهران; کرایه تاکسی 2 میلیون تومان شد!

باقرجوان با اشاره به رفع عمده نقاط حادثه در ایام اربعین یکی از اولویت های سازمان راهداری است، گفت: پروژه راهداری اربعین سازمان راهداری از 25 مرداد ماه آغاز شد و تردد زائران در حال انجام است. البته میزان تقاضا افزایش می یابد و بیشترین تقاضا در مرز مهران خواهد بود.

این رئیس اتحادیه تاکید کرد: در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفرهای اربعین نسبت به سال گذشته ظرفیت مطلوبی ایجاد شده و 7 هزار اتوبوس سازمان راهداری ظرفیت پیمودن مسافت‌های بیش از 350 کیلومتر را دارند که هم‌اکنون آماده هستند. برای خدمت رسانی به زائران حسینی

وی ادامه داد: همچنین 3 هزار و 500 دستگاه اتوبوس با پلاک عمومی برای ورود به مدار برای خدمت رسانی به زائران در اختیار سازمان ها و دستگاه ها قرار دارد چرا که با افزایش دما امکان تاخیر برای مسافران وجود نخواهد داشت.

به گفته باقرجوان؛ 3500 اتوبوس دیگر در سازمان راهداری وجود دارد اما نمی توانند مسافت طولانی را طی کنند و از سوی دیگر به غیر از سفرهای اربعین، اتوبوس های دیگری برای تامین شبکه عمومی راه ها نیاز است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری ادامه داد: رفت و برگشت اربعین 10 روز و زمان برگشت حدود 5 روز است. همچنین در سفرهای اربعین چندین اتوبوس با پلاک نظامی و دولتی در حال پیگیری است و در مجموع 12 هزار اتوبوس در مدت مذکور تردد خواهند کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: میزان خروج زائران از پایانه های مرزی مهران و حاج قاسم سلیمانی 48 درصد است که این رقم در دوره بازگشت به 68 درصد می رسد و اکنون متقاضیان می توانند از اکثر نقاط کشور بلیت به مقصد مرزهای عراق تهیه کنند. کشور

باقرجوان افزود: با کشور عراق قرارداد منعقد کردیم و حدود 400 دستگاه اتوبوس از این کشور برای کمک به تردد زائران وارد ایران شد و زائران علاوه بر خرید بلیت به مرزهای عراق، می توانند مستقیما بلیت کربلا و قیمت آن را خریداری کنند. اتوبوس بلیط تهران به مهران 980 هزار تومان است و فروش بالای این قیمت غیرقانونی است و مسیر مستقیم نجف نیز 2 میلیون و 600 هزار تومان فروخته می شود.

وی در پایان با اشاره به فعالیت کرایه تاکسی های اینترنتی در ایام اربعین گفت: طبق تصمیمات اتخاذ شده تاکسی های دربستی مانند سال های گذشته در ایام اربعین برای خدمت رسانی به زائرین فعال بوده و نرخ کرایه آن ها مطابق نرخ مصوب


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا